
840 miliona evra za `reklamiranje` države?
Savet za borbu protiv korupcije procenio je da su od od 2011. do 2014. godine državne i lokalne institucije i preduzeća potrošili najmanje 840 miliona evra za usluge marketinga, sponzorstva i donacija.
To je izjavila članica Saveta Miroslava Milenović na okruglom stolu o uticaju javnog novca na medije, ističući da trećina tog iznosa odlazi na usluge oglašavanja, trećina na donacije i sponzorstva, a trećina na ostale.
Prema njenim rečima, medijski zakoni iz 2014. godine, nisu postigli ono što se očekivalo. Savet već skretao pažnju da najavljena privatizacija neće moći da reši problem medija, već da je u medijima pre svega problem netransparentno finansiranje i trošenje i regulativa koja to podstiče.
"Pokušali smo da ukažemo kako se to radi preko oglašavanja, marketinga i narazličitijih vrsta sponzorstava i donacija i to pre svega preko simuliranih javnih nabavki", rekla je ona i naglasila da Savet do danas nije dobio određene podatke iz Telekoma Srbija i Srbijagasa, o troškovima za oglašavanje.
"Iz finansijskog izveštaja možemo da naslutimo da se radi u milionskim iznosima, i to u evrima", rekla je ona i navela da Informatika AD iz Novog Sada, dostavlja informacija "na kašičicu", ali i da je i u tom slučaju reč o milionskim iznosima.
Vlada Srbije, kako navodi, takođe nije učinila dostupnim sva trošenja od 2011. do 2014. i do sada su prijavljena 13,4 miliona dinara, ali kako tvrde u Savetu, to nije sve.
Ministarstvo spoljnih poslova, navela je ona, dostavilo je skoro sve ugovore u iznosu od 24,8 miliona dinara, ali i tu je procena da se ne radi o celokupnim troškovima. Kaže da primera ima mnogo, ali da je primetno da se simulira konkurentnost i transparennost, i da se procedure izvrgavaju ruglu.
Na skupu je zaključeno i da se putem oglašavanja i marketinga stvara zavisan odnos medija od vlasti, iz koga mediji izvlače finansijsku korist, a predstavnici vlasti dobijaju servilne medije, ucenjene mogućnošću da ostanu bez sredstava od oglašavanja i marketinga.