Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sledio sam svoje ideje i intuiciju i zato sam uspeo

    Milenko Pilić, osnivač svetski poznatog sajta Hey Success, govori za BIZLife o tome kako je postao uspešan i poznat sledeći svoje ideje i intuiciju, i daje savete kako da i vi uradite isto.

    Kako kako ste došli na ideju da napravite HS, kako je izgledao početak cele priče?

    Kao student u inostranstvu, shvatio sam da samo studiranje i uzimanje diplome neće puno da znači. U 21. veku diploma nije dovoljna, ali nisam odmah našao odgovor šta bi još po tom pitanju mogao da uradim.

    Nakon mnogo vremena provedenog tražeći po internetu, otkrio sam čitav svet neograničenih mogućnosti u vidu hiljada stipendija, studentskih konferencija i praksi. Suočio sam se sa puno odbijanja ali vremenom sam postajao sve bolji i u svega dve godine, kao student, uspeo sam da posetim 22 zemlje na četiri kontinenta, gde sam radio prakse, studirao ili učestovao na raznim studentskim konferencijama. Sva ta iskustva su mi omogućila da upoznam neverovatne mlade ljude iz celog sveta kao i neke od najpoznatijih ličnosti danas. Efekat svega sam video kada sam pre završetka studija dobio dve ponude za posao.

    Sa jedne strane, taj pristup studijama mi je doneo neverovatne prilike i opcije, sa druge strane, većina mojih prijatelja na fakultetu nije verovala da su te prilike svima dostupne i besplatne. Takođe, pored problema kako naći sve na jednom mestu jer su sve te prilike razbacane na hiljadama stranica, drugi problem je kako naći savete i iskustva drugih studenata.

    Tako sam odlučio da kreiram stranicu koju sam sanjao da ja imam tokom studija. Zajedno sa mojim bratom kao suosnivačem i programerom Rinaldsom iz Latvije, napravio sam tehnologiju koja je omogućila da sve te studentske programe sa mnogih stranica skupimo na jedno mjesto, dostupne samo onda kada su aktivne i u skladu sa personalizovanim kriterijumima.

    Zbog toga što HeySuccess rešava stvarnu potrebu ljudi, organski smo jako brzo rasli, do 440.000 jedinstvenih poseta i 85.000 registrovanih korisnika. Taj rezultat nam je otvorio mnoga vrata – Britanska Vlada nam je dodelila stipendiju i dovela nas u London kako bismo izgradili britanski brend. Prošli smo u elitni startup program iz Silikonske doline ’Founder.org’ osnovan od američkog mijardera Michael Bauma (iako nismo bili kvalifikovani da učestvujemo), našli smo investiciju u UK i bili u desetinama medija (BBC, CNN, TEDx, Huffington Post..).

    Ovo je samo jedna strana našeg tržišta. U početku nismo shvatali da zapravo i kompanije i organizacije imaju verovatno još veći problem da nađu najveće talente za sebe. To je otvorilo novo polje prilike za našu kompanju.

    Da li ste i vi rasli uporedo sa vašim ciljem i startapom i koje ste pouke izvukli iz samostalnog biznisa?

    Smatram da je vreme koje sam do sada proveo kao preduzetnik u HeySuccess-u, bila najdragocijenija životna lekcija koju ne bih želeo da menjam ni za šta.

    Kada pomislim na sebe pre samo nekoliko godina, ne izgleda mi da je to bila ista osoba nakon svih lekcija koje sam naučio. Neke od najkorisnijih su:

    – Ne postoje unapred određena pravila i recepti kako da se stvori i izgradi nešto uspešno. Svako piše svoju jedinstvenu priču!

    -Uvek postoji rešenje, ukoliko vjerujemo u njega i ne prepadnemo se.

    -Hrabrost i pozitivne misli su esktermno bitni.

    -Sve traje mnogo duže nego što inicijalno očekujemo.

    -Mnogo ljudi želi da veruje u laž, jer je tako, bar privremeno, mnogo lakše.

    -Iskrenost, poštovanje i istina trijumfuju uvek.

    -Radujem se svim lekcijama koje će doći u budućnosti.

    Koji su najveći izazovi sa kojima ste se suočili, sami krčeći svoj put?

    Mislim da je najteži početak, krenuti od nule, čak i bez početnog kapitala i onda ubediti početnu grupu ljudi da investira svoje vreme i energiju da volonterski pomognu kako bi se sve to podiglo iz početne pozicije. Onda, u narednoj fazi, je još teži zadatak ubediti druge da vam daju novac, klijente za vaše usluge, ali i investitore.

    Koliko god gore opisane situacije bile teške, mislim da je najteže napraviti proizvod koji ljudi žele da koriste i da investiraju svoje vrijeme i novac. Samo iz jednog razloga – zato što im taj proizvod rešava stvarnu potrebu.

    Ali sad dobra vest – uvek se desi neko olakšanje za one koji vredno rade i trude se da se pozitivno i sa ljubavlju ophode prema svom poslu.

    Koji savet imate za mlade koji se upuštaju u predzetničke vode?

    Mislim da bi meni bili jako korisni ovi saveti da sam ih čuo nekoliko godina ranije. Prvo, mnogo je bolje krenuti sa preduzetništvom što ranije, po mogućnosti kao brucos ili čak nakon srednje škole. Samo tada, osoba ima najviše prava na greške, najviše slobode i ja bih rekao najviše kreativne energije. Drugo, veoma je bitno preduzetništvo shvatiti prvo kao način učenja uz predan rad i fleksibilnost, to može da se razvije u nešto mnogo više. Treće, koliko god nekome ko počinje izgledalo da mu nedostaju sve moguće veštine i znanja, u stvarnosti ta osoba poznaje taj biznis, pa često i najbolje u svetu. Jednostavno, da nije tako ta ideja bi već bila pokrenuta stotinu puta. I naravno, pažljivo sa mentorima. Postoje oni koji su zlata vredni, ali sa većinom jako oprezno, jer ljudski savet može osobu da pošalje do najvećih visina, a može I da joj nanese štetu za mnogo godina. Siguran sam da je na taj način od strane ’kritičkih’ i ‘pemtnih’ saveta unisteno na stotine novih tehnologija i ideja, za koje nisamo ni svesni da bi postojale.

    Kako je HS promenio život mladim ljudima u svetu i da li vam se ti ljudi javljaju kasnije?

    Do sada smo primili na stotine zahvalnica mladih ljudi iz celog sveta, kojima su programi sa HeySuccess promenili zivot. To nam je veliki podsticaj da naš proizvod učinimo jos boljim. Te priče su dosta različite, od mladih ljudi koji su pronašli odličnu praksu u inostranstvu ili stipendiju za studije, do osoba koji su pronašli volonterski program u Severnoj Koreji ili avanturističko putovanje na Antartik. Upravo pre nekoliko dana nam se javio jedan mladić iz Nigerije, koji je na HeySuccess-u video program koji će sledeće godine jednog mladog lidera da pošalje na put u svemir. On je izabran u tri super-finalista, u konkurenciji preko pet hiljada aplikacija tako da smo samo na korak do toga da pošaljemo i jednog korisnika u Svemir.

    Ovdemožete pronaći neke od najboljih priča. Sa druge strane, uvek smo ponosni kad dobijemo pozitivan komentar od zadovoljne kompanije, organizacije ili fakulteta kojima smo doneli veliki broj kvalitetnih kandidata na njihove prakse, stipendije, konferencije… Ovdemožete pronaći neke od njih.

    Koji su vaši planovi za budućnost?

    Upravo gradimo narednu verziju web sajta koji će imati posebno profile studenata i kompanije. Po prvi put ćemo spojiti ta dva sveta direktno, čak od prvih dana na fakultetu za studente.

    Studenti će biti u prilici da pronađu pored svih studentskih programa i prilika iz celog sveta, iskustva drugih studenata i da direktno kontaktiraju sa njima kao i najbolje savete od strane eksperata, koji će im omogućiti da izgrade svoju budućnost. Ono što je najbitnije, sve što rade biće odmah vidljivo najboljim svijetskih kompanijama, fakultetima i organizacijama.

    Sa druge strane, kompanijama, organizacijama i fakultetima ćemo po prvi put dati direktan pristup najboljim i najaktivnijim talentima na globalnom nivou, koje će moći da pronađu u nekoliko sekundi i ostvare kontakt sa njima, čak i pre formlanog kraja studija. Na ovaj način, HeySuccess njima štedi mnogo vremena i novca, kojeg su trošili na neefikasnu potragu za talentima(career fair na jednom fakultetu, ili gradu…).

    Cilj nam je da u narednih pet godina, dosegnemo deset miliona registrovanih korisnika i da postignemo ultimativno sredstvo uspeha za milione studenata i HR menadžera u svetu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE