Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poslovna veza Srbije i nordijskih zemalja

    Nordijske kompanije koje posluju u Srbiji, kao i srpske kompanije koje su prisutne na tržištu neke od nordijskih zemalja, interakcijom između tržišta prenose atmosferu poslovnog okruženja iz Skandinavije. Taj kvalitet se ogleda u vrednostima koje one promovišu u Srbiji, poput ekološke svesti, rodne ravnopravnosti, inovativnosti, društveno odgovornog poslovanja i korporativne kulture, ističe Andreja Pavlović, izvršni direktor Nordijske poslovne alijanse (NBA).

    „Konkretni primeri promocije ovih vrednosti evidentni su i kroz aktivnosti Nordijske poslovne alijanse u Srbiji, poput sastanka sa ministrom privrede Željkom Sertićem krajem prošle godine gde se govorilo o neophodnim izmenama srpske regulative i poslovne prakse. Naša poslednja aktivnost, sajam 'Nordijski dizajn i inovacije' nastavlja izgrađenu praksu udruženja da pokaže kako posluju kompanije iz nordijskog regiona kako globalno, tako u Srbiji. Takvim događajima želimo da pokažemo da je takav pristup biznisu moguć u Srbiji i za to dajemo postojeći primer nordijskih kompanija u Srbiji.“ 

    • Na kojim vrednostima, kojima se odlikuju nordijske kompanije, bi u narednom periodu srpske firme trebalo najviše da rade?

    – Među srpskim kompanija ima onih koje svakako izvanredno posluju, ali smo suočeni sa još uvek ne tako zadovoljavajućim performansom, pre svega kada je reč o racionalizaciji troškova, tretmanu žena na radnom mestu, ekološkoj svesti, ulaganju u istraživanja i inovacije, transparentnosti u radu. Potrebno je prihvatiti da usvajanje ovih vrednosti predstavlja proces. Neophodno je da se planiranje prebaci sa kratkoročnog na dugoročno. Da se ukaže na to da poslovne obaveze i prakse postmodernog doba kompanijama nisu prepreka i trošak, već prilika za pokretanje novih inicijativa i industrija. Taj proces se nikada ne završava, a toga su svesne i nordijske kompanije i njihove matične zemlje koje legislativom vrše dodatni podsticaj na kompanije da promovišu te vrednosti i da ih promovišu gde god da posluju. Kroz primer dobre prakse pokazujemo da je odgovoran pristup dobar za sve aspekte biznisa. 

    • Da li su nordijske kompanije mišljenja da se poslovna klima u Srbiji popravila i na kojim segmentima bi još trebalo da se radi?

    – Nekoliko stotina kompanija iz nordijskih zemalja posluje u Srbiji. Na primeru Telenora koji je dugo na našem tržištu, a i predstavlja najveću direktnu stranu investiciju u istoriji Srbije vidimo signale koji govore o tome da je poslovna klima bolja. Status kandidata Srbije za članstvo u Evropskoj uniji dodatni je signal za kompanije da investiraju u Srbiji, i to su sve dobre vesti. Međutim, administrativne prepreke su najveći problem kada je reč o investiranju u Srbiji. Primeri poput Zakona o izdavanju građevinskih dozvola su dobri i nadamo se da će i u ostalim
    sektorima biti sličnih.

    • Koji su planovi NBA za naredni period?

    – Sledeći događaj predviđen godišnjim planom aktivnosti izvešćemo u partnerstvu sa Vladom Republike Srbije, tačnije Kancelarijom premijera Republike Srbije. Želja nam je da na zajedničkoj konferenciji iznesemo pitanja i savete, potrebe i želje kompanija koje posluju u Srbiji. Verujemo da bismo kroz postojeća iskustva, koja su najbolji izvor za razumevanje sveobuhvatnog diskursa, došli do najefikasnijeg rešenja za probleme sa kojima se naše kompanije susreću u praksi, bilo da su u pitanju korporacije ili mala/srednja preduzeća. Problem primene postojećih propisa jesu prva tačka koju moramo rešavati zajedničkim naporima. Naša Alijansa biće medijator u komunikaciji kompanija sa Vladom Srbije, kako bismo na praktičnom planu pronašli zajednički jezik i nastavili da radimo na opštem unapređenju poslovnog ambijenta u Srbiji na obostrano zadovoljstvo. Želimo da ova konferencija bude početak otvorenog i transparentnog kanala komunikacije sa Vladom Srbije, sa redovnim sastancima i izveštajima nakon samog događaja.

    Nova učionica

    Projekat ’Nova učionica’ je i dalje visoko na listi naših prioriteta. U saradnji sa partnerima iz dizajn inkubatora Nova Iskra, koji su osnivači ovog projekta radimo na prikupljanju sredstava i razradi projektnog plana. Posle potpisanih memoranduma o saradnji sa svim nivoima lokalnih i republičkih institucija, kao i spremnog tima dizajnera i proizvođača, očekujemo da ćemo obezbediti neophodnu podršku i da ćemo početi sa realizacijom iduće školske godine, gde bismo kao finalni rezultat imali izvestan broj prototip učionica koje bi učenici osnovnih škola širom Srbije mogli da koriste. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE