8 krucijalnih koraka za pokretanje biznisa na internetu
U današnje vreme sve je više investicija u start-upove. Međutim, da biste bili sledeća uspešna kompanija koja neće trajati jednu sezonu, treba da imate, pre svega, dobar plan. Evo saveta kako to uraditi ako ste odlučili da imate online biznis.
Evo nekoliko trikova kako da lansirate svoj biznis, zajedno sa savetima stručnjaka koje korake treba preduzeti za svaki nivo izgradnje kompanije.
1. Ime kompanije i zauzimanje domena
Izaberite ime za vašu kompaniju koje će biti jednostavno da se izgovori i lako da se zapamti. Takođe neka bude kratko. Imajte na umu Google, Twitter, Facebook, DropBox…
Evo korisnih linkova da odaberete ime za kompaniju i da zaštitite domen:
GoDaddy
HostGator
GoogleDomains
StartUp Company Name Generator
2. Dizajn logoa kompanije
Logo treba da bude kreativan, i da vašu firmu učini prepoznatljivom i drugačijom od drugih. Ako niste dizajner, najbolje da ne kreirate sami logo.
Ako nemate ideju kako bi vaš logo trebalo da izgleda, evo nekih inspiracija:
99Desings
Fiverr
Canva
Ako mislite da dizajn logoa puno košta, ni to ne može da bude problem jer na sajtu Logaster.com možete kreirati svoj logo besplatno i za nekoliko minuta.
3. Lansiranje sajta i domena
Ne treba pominjati koliko je bitan sajt u eri interneta. Sajt kompanije je idealno mesto za sakupljanje e-mail adresa vaših potencijalnih korisnika.
Za više informacija o lansiranju sajta možete koristiti i ove resurse:
Weebly
Unbounce
4. Skicirajte kako će izgledati sajt
Da bi dizajneri napravili ono što želite, morate da im pojasnite, a to ćete najbolje da uradite tako što ćete da skicirate.
Evo nekih pomagala:
Gliffy
Lovely Charts
NinjaMock
5. Kreiranje bloga kompanije
Blog kompanije ne treba da se fokusira na ponude već na snabdevanje vaše publike korisnim informacijama o samoj kompaniji. Takođe, ova stranica treba da bude dostupna za komentare i razgovore. Uključite i infografike, slike, video-snimmke, podkastove, prezentacije…
6. Istraživanje – ko su korisnici
Najbolji način da saznate šta vaši korisnici žele jeste anketa, po mogućstvu od 5 do 10 pitanja. Stručnjaci kažu da anketa odgovara na pitanje ZAŠTO kada je reč o ponašanju korisnika. Zašto koriste određenu aplikaciju, određene usluge…
Evo korisnih linkova za ankete:
SurveyMonkey
Key Survey
7. Mapiranje karakteristika produkta
Mape nam pokazuju širu sliku proizvoda, i pomažu da odgovorimo na pitanje – “Zašto uopšte pokrećemo proizvod?”, što je verovatno najvažnije pitanje tokom kreiranja proizvoda.
8. Lansiranje produkta/kompanije
Više brinite o funkcionalnosti sajta a manje o izgledu. Pratite reakcije, analizirajte podatke i menjajte ponudu ukoliko je potrebno. To je process koji traje, tako da što pre krenete da poboljšavate to će ponuda bolja da bude. I kada najzad pokrenete kompaniju imajte ove reči na umu:
“Lepo je da se proslavi uspeh ali je važnije izvući lekciju iz neuspeha.” Bill Gates
Foto: Pixabay