Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ovo je 5 najčešćih grešaka pri pokretanju sopstvenog biznisa

    Prema nekim istraživanjima, 90 posto startupova nestane nakon prve dve godine svoga postojanja, što dovodi do zaključka da je količina grešaka koje se javljaju pri pokretanju posla proporcionalna broju preduzetnika koji ih čine.

    Ipak, postoje određene greške koje bi svaki preduzetnik početnik trebalo da izbegava ili makar da ih čini što ređe.

    Zapošljavanje zasnovano na harizmi

    Novi trend u zapošljavanju je da je bitnija ličnost (i koliko se ona slaže sa principima kompanije) od njenih veština. Međutim, pokazalo se da uspešnu kompaniju čine iskusni ljudi sa bogatim radnim veštinama i koji znaju poslovnu etiku.

    Trošenje novca na sporedne stvari

    Bombardovani smo slikama uspešnih kompanija kao što je npr Google, pa se tako mogu videti kreativne stolice, sobe za odmor, bazeni, tereni za golf, itd. Ovakve stvari ostavljaju utisak na zaposlene i nove klijente, i donose dobru reputaciju. Međutim, kod malih početničkih preduzeća, ovakve stvari su luksuz. Novac se čuva za važne, inicijalne stvari, a zabava dolazi kasnije.

    Odluke zasnovane na emocijama

    Treba izbegavati zapošljavanje ili otpuštanje nekog samo zato što vam je ortak, ili zato što želite opuštenu atmosferu koja nije zasnovana na relaciji šef-radnik. Ovakve emotivne odluke ne idu u korist uspešnoj kompaniji.

    Bez jasne hijerarhije

    Kao što smo pomenuli u tački 3, nejasne granice između radnika i njihovih nadređenih dovode do toga da nije jasno ko upravlja kompanijom. Demokratija jeste sjajna u teoriji, ali kada dođe pitanje teških odluka, podele zadataka i dinamike rada onda je rukovodstvo od presudnog značaja.

    Zaboravljanje glavnog cilja

    Glavni cilj je pored svih ovih stvari – zarada odnosno profit. Bez toga, biznis propada.

    Kompanija koju vi gradite ne treba da bude puka kopija neke koju ste videli na TV-u ili čitali o njoj na vestima. Treba izgraditi biznis po vašoj meri. Pažljivo razmislite o tome šta je potrebno da bi vaš biznis bio uspešan, i kako želite da bude shvaćen u javnosti. Vaš startup treba da bude jedinstven a ne kopija nečije druge vizije.

    Foto: pixabay

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE