Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Turemka za BIZLife: Inovativnost podstiče razvoj

    „Uslovi tržišta utiču na poslovanje tržišnih igrača tako što podstiču razvoj, jer efikasna rešenja moraju da budu u skladu sa stvarnim potrebama i mogućnostima korisnika, dok u isto vreme moraju da budu inovativna u cilju podsticanja napretka. Primer za to je naša inovativna beskontaktna tehnologija, koja se implementira u standardnim karticama kako bi omogućile plaćanje i prislanjanjem na čitač i provlačenjem, a upravo su takve dodatne pogodnosti, uz sigurnost plaćanja kao prioritet, ono što utiče na dalji napredak“, ističe Artur Turemka, direktor MasterCarda za tržišta Balkana.

    Srpski potrošači mogu iz širokog asortimana MasterCard proizvoda koji su u ponudi partnerskih banaka MasterCarda da odaberu proizvod koji najviše odgovara njihovom načinu života i navikama u potrošnji. Korisnicima kartica se savetuje da koriste debitne kartice za lakši pristup raspoloživim sredstvima na svojim računima i kao mnogo pogodniji način za svakodnevna plaćanja, a da koriste kreditne kartice za pristup dodatnim sredstvima prilikom većih kupovina, ističeTuremka.

    „Rezultati našeg najnovijeg istraživanja MasterIndex Srbija 2015 su pokazali da korisnici kartica razumeju ove razlike i da koriste debitne kartice najčešće za kupovinu hrane, a kreditne kartice za kupovinu odeće. Istraživanje je, takođe, pokazalo da debitne kartice imaju tržišni udeo od 71,1, dok kreditne kartice zauzimaju 28,9 odsto. To znači da je Srbija debitno tržište, a takva tržišta karakterišu potrošači koji prelaze sa keša na debitne kartice kao primarno platno sredstvo, jer cene mogućnosti za kontrolu troškova i sigurnost koje one pružaju. Ovaj trend prelaska na bezgotovinsko plaćanje je, takođe, koristan za privredu jedne zemlje, jer transparentno elektronsko plaćanje sačuva najmanje jedan odsto BDP-a u proseku u odnosu na trošak povezan sa plaćanjem kešom ili čekovima, dok se proširuju zvanični tokovi novca. Kombinujući ove faktore sa činjenicom da skoro trećina populacije u Srbiji nema račun u banci, otvaraju se velike mogućnosti za nas da sarađujemo sa bankama, Vladom i trgovačkim sektorom na podsticanju finansijske pismenosti i građenju inkluzivnijeg i održivijeg ekonomskog razvoja.“

    Prema rečima Artura Turemke, MasterCard je zadovoljan tempom kojim se njihovo poslovanje razvija ne samo u Srbiji, nego i širom Balkana. Već godinama sarađuju sa tržišnim igračima na pružanju rešenja i proizvoda koji su potpuno prilagođeni klijentima sa različitim finansijskim potrebama i navikama, istovremenom pružajući uvide i lokalnih i globalnih stručnjaka.

    Jedan od ključnih fokusa našeg poslovanja u Srbiji je dalje širenje beskontaktnog plaćanja, koje postaje sve značajniji platni metod od kako je uvedeno u Srbiji pre sedam godina, a trenutno postoji 11 beskontaktnih izdavalaca koji nude širok izbor debitnih, pripejd i kreditnih kartica iz standardnog, premijum i potrfolia programa lojalnosti“, ističe sagovornik BIZLife.

    Jačanje platne infrastrukture
    „Mobilne tehnologije i razni gedžeti, uključujući i nosivu tehnologiju, postaju mejnstrim. Na globalnom nivou, implementiramo našu platfomu digitalnog otvorenog novčanika MasterPass, koja omogućava korisnicima da plaćaju samo jednim klikom ili dodirom o čitač, gde god da se nalaze, uz višeslojnu zaštitu. Ovaj novčanik čuva podatke o karticama svih brendova, lične karte, zdravstvene knjižice i kartice iz programa lojalnosti, kao i podatke o adresi za dostavu, a pošto je lako primenjiv u mobilnim aplikacijama, potrošači imaju pri ruci sjajno iskustvo kupovine. Ne mogu tačno da kažem kada će MasterPass platforma biti dostupna u Srbiji, ali ćemo nastaviti da sarađujemo sa našim lokalnim partnerima na jačanju platne infrastrukture, tako da proces razvoja teče logično i pravovremeno, jer je to jedini način da prednosti inovativnih platnih rešenja dođu do punog izražaja“, naglašava Artur Turemka.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE