
Iskustva sa Stadlerom: Udobno, čisto i tri minuta brže
Novi Stadlerov voz, koji je u utorak krenuo na relaciji Beograd – Novi Sad, stigao je do odredišta tri minuta brže nego što su stizali stari vozovi, jer infrastruktura ne dozvoljava da voz razvije maksimalnih 160 kilometara na sat.
Svečana atmosfera na glavnoj stanici, jer je sa nje kretala prva nova elektromotorna garnitura na srpskim prugama od 1981. godine. Do Novog Sada je putovalo osamdesetak putnika i kompletan menadžment srpskih železnica, predvođen generalnim direktorom, Miroslavom Stojčićem.
"Imamo dve godine garancije, vozovi su brzi, udobni, moderni i molimo građane da ih čuvaju. Obavljena su sva ispitivanja kočnica i kada je reč o protivkliznoj zaštiti dobijene su sve dozvole. Visoke perone u nekim stanicama prilagođavamo ovim niskopodnim vozovima", rekao je Stojčić tokom putovanja.
Tokom putovanja, Stadler je prelazio "stotku", a kada je između Nove i Stare Pazove mašinovođa razvio 120 kilometara na sat, nastupilo je oduševljenje među putnicima. Međutim, takva vožnja trajala je desetak minuta.
>>>>FOTO: Prvi Stadler ode za Novi Sad
Može voz i brže, do 160, ali infrastruktura ne dozvoljava., a na pitanje kada će to biti uobičajena brzina na srpskim prugama, Stojčić nije imao precizan odgovor. Brzina će se povećavati kako se budu završavali projekti na modernizaciji pruga, rekao je on.
Uz novinare, ni putnici nisu krili oduševljenje. Utisci pozitivni, sve je kažu lepo i čisto, i sada definitivno bolje od vožnje autobusom. Od Beograda do Novog sada povratna karta košta 680 dinara.
Na kraju puta, voz u Novi Sad stiže tri minuta pre reda vožnje, tačno u 13.30. I na povratku za Beograd stigli smo tri minuta ranije od planiranog vremena. To su zapisali reporteri Novosti, dok su oni iz Blica zabeležili da je putovanje do Novog Sada trajalo sat i 33 minuta, isto kao i sa starim.
Bilo kako bilo, tri minuta gore dole nije mnogo, ovde se definitivno računa komfort, a brzina će doći do izražaja kada se pruga modernizuje.
Direktor se vratio službenim automobilom
Verovatno će tada i direktor Stojčić otputovati uz povratnu kartu, pošto je ovog puta išao samo do Novog Sada.
Naime, kako je napisao Blic, pod izgovorom da ima sastanak sa rukovodiocima novosadskog čvorišta, direktor Železnica je izbegao da se vrati u Beograd vozom, pa ga je u Novom Sadu čekao službeni automobil.