Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srbiji potreban bolji marketing

    Austrijski ekspert koji je predvodio reformu Privredne komore u Austriji, smatra da ono što Srbija mora da uradi jeste marketing, da vrbuje investitore da postane poznata kao dobra lokacija za ulaganje.

    Srpska privredna komora je sistem koji će morati da se menja. Proces modernizacija će nadgledati Gerhard Štirmer, koji je predvodio reformu Privredne komore u Austriji.

    Suštinski element reforme je da se privredna komora usmeri na zastupanje interesa svojih članica, jer svaka komora je onoliko jaka koliko zastupa interese svojih članica i time se one uključuju u političko oblikovanje zemlje, rekao je Štirmer u intervjuu za RTS.

    Govoreći o austrijskom modelu koji je, prema mnogima, potreban Srbiji, kaže da on podrazumeva obavezno članstvo, čime se omogućuje komori da bude politički jaka i zastupa interese privrede u poltici.

    Samo zakonom regulisano članstvo daje komori pravo da priča u ime cele privrede. Ovde se planira da se zakonom uvede članstvo. Članarina je stepenovana, kaže on i dodaje da iznos zavisi od veličine firme, samo veoma mala preduzeća plaćaju fiksni iznos od 50 do 200 evra.

    Suštinski elementi za reformu privredne komore treba da budu završeni u januaru 2016, kada treba da stupi na snagu novi zakon. Sama reforma je kontinuirani proces koji ne prestaje, mi to radimo 15 godina, menjaju se okolnosti, pa i vi morate da se menjate, ističe Štirmer.

    Na pitanje šta Srbija treba da uradi kako bi smanjila svoju stopu nezaposlenosti i privukla još stranih investitora, prema Štirmeru, odgovor leži u – marketingu.

    Ono što Srbija mora da uradi jeste marketing, da vrbuje investitore da postane poznata u Evropi i svetu kao dobra lokacija za ulaganje. Kada dođe invetitor mora da ih podrži, da ponudi obrazovanu radnu snagu i obezbedi infrestrukturu u svakom smislu za poslovanje.

    Govoreći o poziciji Srbije na Balkanu, Štirmer kaže da je ona veoma jaka. Naravno, dodaje, zemlje koje su već u EU kao Slovenije i Hrvatska imaju neke prednosti u odnosu na Srbiju, ali Srbija je na putu ka EU.

    Uspostavljanje jakog sistema privrednih komora garantuje ekonomski uspon i sam put ka EU daje priliku Srbiji da postane još konkurentnija.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE