Aplikacija za žalbe potrošača
Pomoću veb-aplikacije "Jedinstveni registar prijava potrošača" Nacionalne organizacije potrošača Srbije, od sredine maja moguće je elektronski podneti žalbu i ostvariti svoja prava.
Sistem elektronskog podnošenja žalbe usaglašen je sa Evropskom direktivom o klasifikaciji robe i usluga i doneće novine u zaštiti potrošača u Srbiji, tvrde u NOPS. Aplikacija se koristi brzo i lako. Običan korisnik neće je videti celu, već samo elektronski formular.
Jednostavnim popunjavanjem nezadovoljni potrošači će u nekoliko koraka moći da pošalju žalbu i automatski dobiju savet, a njihove pritužbe biće upućivane na nadležne adrese.
Predsednik NOPS Goran Papović objašnjava da u ovom trenutku aplikacija omogućava da se vidi gde se potrošač žali, na šta se žali u predmetu i objekat prijave.
"Ako je u pitanju mobilni telefon, šta je to za mobilni telefon. Ako je u pitanju usluga, koja je to vrsta usluge. Ako je u pitanju trgovac, koji trgovac, iz kog mesta i na šta se žalite u toj trgovini – na kvalitet robe ili usluge. Sve ono što je evropska direktiva propisala, mi smo razradili u ovom sistemu", ističe Papović.
Novina je i to da će u roku od 30 dana sistem automatski slati pitanje potrošaču da li je njegov problem rešen.
U Ministarstvu trgovine kažu da je prošle godine bilo 16.700 potrošačkih prijava, za četvrtinu više nego 2013. Najviše, oko 40 odsto prigovora, bilo je registrovano u regionu Beograda.
"Najveći broj prigovora se upravo odnosi na obuću, zatim na usluge od opšteg ekonomskog interesa, dakle voda, gas, struja. Takođe se žale na telekomunikacione usluge, mobilne telefone, računare i IT opremu", navodi pomoćnik ministra trgovine Vesna Novaković.
U NOPS kažu da su spremni da veb-aplikaciju besplatno ustupe Ministarstvu trgovine i ostalim potrošačkim organizacijama. Ona će biti dostupna na prijateljskim sajtovima, a planirana je i izrada aplikacije za mobilne telefone.