Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Evo zašto srpski 500l `ne mora` u Rusiju

    Moguća i najavljena bescarinska prodaja srpskog "fiće" na ruskom tržištu neće biti prednost, jer je potražnja za vozilima opala, kao i uvoz koji je za godinu dana pao za čak 45,4 odsto.

    Fiat 500l iz kragujevačkog pogona čeka nevreme čak i ako Savet Evroazijske ekonomske komisije do kraja maja ili u prvoj polovini juna donese pozitivnu odluku kojom bi počela procedura za bescarinski uvoz, pišu Novosti.

    Uvoz automobila u Rusiju u prvom kvartalu ove godine smanjio se drastično, čak za 45,4 odsto u odnosu na lanjiski period. U prva tri meseca u Rusiju je uvezeno 87.000 automobila.

    Najviše se uvozi Toyota – 24.000, što je za 1,6 odsto više nego lane. Uvoz Hyundaija pao je za 31 odsto, Mercedesa za 12 procenata, Mitsubishija za 40 odsto… Dileri u Rusiji objašnjavaju da je jedino stabilan rast najskupljih automobila. Tako je uvoz Lexusa porastao 63 odsto.

    Što se tiče srpskog Fiata postoji obostrano dobra volja, ali eksperti sa kojima je razgovarao dopisnik Novosti kažu da niko ne može da garantuje značajniju prodaju.

    Ugledni stručnjak za prodaju automobila, magistar Miroslav Vučković, koji više od 15 godina vodi programe prodaje u najpoznatijim moskovskim dilerskim kompanijama, kaže da postoje najmanje tri problema zbog kojeg prodaja "šumadinca" u Rusiji neće biti nimalo laka.

    Glavni problem Fiata je što su Italijani već imali tri pokušaja u Rusiji i razočarali su jedan broj dilera. Nije tajna da su postojali problemi sa servisiranjem i rezervnim delovima.

    Drugi problem je što je pala potražnja za "lakim" vozilima, a treći je što su prošle godine, kad je naglo padala rublja u odnosu na dolar i evro, jedan broj Rusa ušteđevinu uložio u kupovinu novog automobila pa su im računi otanjili, objašnjava Vučković.

    On upozorava da su Fiatovi konkurenti smanjili cene, tako da carinske olakšice "šumadincu" nisu više velika prednost. Prodaja Fiata u Rusiji je veoma mala. U ukupnoj prodaji u 2014. Fiat je učestvovao sa manje od jedan odsto. Za sada se u Rusiji model Fiata koji se proizvodi u Srbiji može samo individualno naručiti iz Evrope.

    U klasi automobila u kojoj je "šumadinac", u bližoj budućnosti će mu biti veliki konkurenti Kinezi. Oni nude Rusima da izgrade fabriku po principu kooperacije, pa je pitanje može li uopšte Fiat da konkuriše uslovima koje nude Kinezi, objašnjava Vučković.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE