Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Poljoprivredni proizvodi iz Srbije mogu naći svoje mesto na japanskom tržištu

    Jedan od najznačajniji donatora i svakako osvedočeni prijatelj Srbije je Japan. Dolazeći u Beograd, na poziciju ambasadora za Srbiju i Crnu Goru, pre nepune dve godine, njegova ekselencija, gospodin Masamufi Kuroki, se prvi put našao na području Blakana. Tom prilikom iznenadila ga je činjenica da su Srbi, i pored velike udaljenosti dve zemlje, veoma zainteresovani za japansku kulturu i način života u Japanu, te da su mnogi japanski pisci prevedeni i da se rado čitaju. U razgovoru za BIZLife Masamufi Kuroki, ambasador Japana za Srbiju i Crnu Goru, je izneo svoj stav o trenutnoj ekonomskoj saradnji Srbije i Japana i mogućeg daljeg unapređenja trgovinskih odnosa dve zemlje.

    Očekujete da će se robna razmena i ekonomska saradnja sa Japanom razvijati, budući da su tržišta Srbije i Crne Gore interesantna za japansku privredu i privrednike iz Japana. Da li je Srbija posebno interesatna za određenu japansku industriju?

    Postoje veliki potencijali za dalje razvijanje naših bilateralnih privrednih odnosa. Što se tiče ulaganja, sektori poput proizvodnje –  automobilski i električni delovi, agroindustrije – prehrambena proizvodnja i IT usluge imaju veliki potencijal. Geografske prednosti, velika tržišta povezana sa Srbijom sporazumom o slobodnoj trgovini, stručna radna snaga, industrijska iskustva Srbije, mogu da budu komparativne prednosti. Kada je reč o trgovini, obe strane bi trebalo da ulože napore da više promovišu izvoz iz Srbije u Japan, posebno izvoz poljoprivrednih proizvoda.

    Da li je udaljenost dve zemlje jedan od razloga manjeg broja japanskih kompanija u Srbiji ili to objašnajvate još nekim razlozima?

    Visokorastuća privreda azijskih zemalja privlači više japanskih investitora, nego evropska privreda, koja je i dalje u teškoj situaciji. Ali, japanske kompanije koje imaju širu perspektivu i primenjuju globalne aktivnosti su zainteresovane za promociju daljih privrednih odnosa sa Evropom. Iz tog razloga Japan, zapravo, pregovora sa Evropskom unijom o Sporazumu ekonomskog partnerstva, što uključuje i FTA (Sporazum o slobodnoj trgovini).

    Sa druge strane, po vašem mišljenju koji bi se to proizvodi iz Srbije mogli naći na tržištu Japana?

    Mislim da poljoprivredni proizvodi mogu naći svoje mesto na japanskom tržištu. Postoje proizvodi poput zamrznutog bobičastog voća: maline, kupine, borovnice, koji su već cenjeni na tržištu Japana. Japanski potrošači teže hrani koje je zdrava i sigurnog kvaliteta. Organski proizvodi su veoma popularni u Japanu, stoga, visokokvalitetni organski proizvodi mogu da pronađu put do potrošača u Japanu.

    U Srbiji ste od 2013. godini. Molim vas za vašu ocenu ekonomskih i političkih dešavanja u Srbiji do danas?

    Veoma uvažavam politički i privredni pravac, kao i politiku koju ova Vlada sprovodi. Nadam se da će ova politika privrednu situaciju učiniti mnogo boljom, i da će doprineti stabilnosti ovog regiona. Očekujem da će biti održiva i potpuno primenjena, uprkos kratkoročnim poteškoćama.  

    Koliko je teško u isto vreme obavljati funkciju ambasadora i za Srbiju i Crnu Goru, i u čemu vidite sličnosti, odnosno, razlike između dve zemlje? 

    Nije naročito teško biti ambasador ove dve zemlje, jer obe imaju vrlo prijateljski nastrojene odnose sa Japanom.

    Prošle godine je obeležena 130. godišnjica od prve razmene zvaničnih pisama između Japana i Srbije, odnosno japanskog cara Meiđija i srpskog kralja Milana Obrenovića. Kako opisujete tadašnje političke odnose dve zemlje, a na kom nivou su oni danas?

    Kada pogledamo tadašnje i sadašnje vreme, velika je razlika između tog i sadašnjeg vremena, pre svega jer je svet postao manji zbog značajnog tehnološkog napretka i globalizacije. Imamo mnogo više načina da upoznamo jedni druge, i imamo zajedničke interese da radimo zajedno. Japan je angažovan u oblasti razvoja Srbije, jer je njen mir i prosperitet ključ za mir i stabilnost regiona.
     

    Foto: Marko Rupena

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE