Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kinezi grade autoput Bar – Boljari

    Kineska kompanija CRBS preuzima izgradnju autoputa Bar – Boljari, koji bi prema procenama, brzim trakama mogao da poveže Srbiju i Crnu Goru najkasnije za 10 godina, potvrđeno je iz kabineta crnogorskog premijera.

    Predstavnike kineske kompanije CRBS pre dva dana je primio premijer Milo Đukanović, iz čijeg kabineta saopštavaju da su stvoreni svi preduslovi za finalizaciju formalne procedure za skoro potpisivanje ugovora o finansiranju sa Exim bankom i početak realizacije ovog značajnog projekta.

    Ovaj posao će morati proći i kroz državni parlament koji bi trebalo da potvrdi saglasnost Pekinga i Podgorice da radovi mogu početi.

    Ako radovi počnu već ove jeseni, to će biti početak posla od kog Crnogorci mnogo očekuju. Po svim mogućim prognozama, kroz desetak godina, put dužine 169,2 kilometra će spojiti crnogorsko primorje sa Srbijom.

    Ukupna cena iznosi oko dve milijarde evra, a prva, najduža i najteža deonica je od Smokovca kod Podgorice do Mateševa kod Kolašina (43,5 km) na kojoj treba probiti veliki broj tunela, izgraditi mostove i vijadukte, stajaće 640 miliona evra.

    Koridor auto-puta definisan je pravcem Đurman, tunel Sozina, Virpazar, Smokovac, Mateševo, Andrijevica, Berane i Boljari. Na celoj trasi planirana je gradnja 42 tunela i 92 mosta i vijadukta.

    Prosečni dnevni, odnosno godišnji saobraćaj na postojećim putevima od Bara do granice sa Srbijom na pojedinim deonicama kreće se od 5.100 do 83.000 vozila sa izraženim sezonskim godišnjim intenzitetom koji dostiže i do 20.000 vozila.

    Ministarstvo saobraćaja i pomorstva je do sada kineskim partnerima predstavilo više domaćih kompanija koje bi mogle uzeti učešće u izgradnji auto-puta.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE