Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lufthansa menja strategiju: Žele na tržište niskotarifnih letova

    Nakon serije štrajkova zaposlenih izvršni direktor Lufthanse Carsten Spohr i sam je suočen s teškim izborima ukoliko želi svoju kompaniju održati profitabilnom, pa je zato inicirao novu strategiju Lufthanse.

    Bacili su oko na tržište niskotarifnih avioprevoznika, koje trenutno pruža najviše prilika za zaradu.

    Lufthansa se suočava s konkurencijom na nekoliko fronti – od niskobudžetnih avioprevoznika do aviokompanija s Bliskog istoka, ali novi izvršni direktor kaže da ima recept za uspeh koji nikada nije bio potrebniji, jer je tržišna vrednost nemačkog diva prošlog meseca u samo jednom danu pala za dve milijarde dolara.

    "Vidimo da raste potreba za stalnim linijama među putnicima koji žele putovati po povoljnijim cenama. Interes postoji prvenstveno u Nemačkoj, ali i na drugim Lufthansinim tržištima u Evropi. Kako ne bismo ugrozili koncept branda Lufthanse, mislim da bi sasvim drugi brand, poput onog koji smo izgradili s Germanwingsom kada je reč o kraćim letovima, takođe doneo uspeh na dužim relacijama", objašnjava Spohr.

    Ta strategija trebala bi označiti prodor Lufthanse na tržište kojim su do sada vladale znatno manje, niskobudžetne aviokompanije. Pojedini analitičari, ipak, sumnjaju u održivost novog poslovnog modela.

    "Ako osnivate novu kompaniju unutar šire, etablirane grupe kakva je Lufthansa, stvari postaju komplikovanije i zbunjujuće za klijente, a to na kraju znači veće troškove i neefikasnost u vođenju posla", upozorava John Strickland, nezavisni aviokonsultant.

    Lufthansa nije jedini etablirani avioprevoznik koji je pretrpio gubitke zbog nesposobnosti da se nosi sa sve jačom konkurencijom.

    Njen primer uskoro bi mogla slediti i grupacija Air France-KLM, koja je nedavno upozorila da bi njen profit mogao pasti zbog viška kapaciteta i problema u sektoru transporta robe.

    Foto: Beta/AP

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE