Taylor Swift za WSJ:Budućnost muzičke industrije je u ljubavnoj priči

Uprkos mišljenju mnogih da je muzička industrija zakoračila u svoju poslednju fazu, sperstar muzičke scene Taylor Swift u autorskom tekstu u Wall Street Journalu navodi da je optimistična i veruje da muzička industrija tek počinje da oživljava.

„Mnogi predviđaju krah prodaje i irelevantnost albuma kao ekonomskog subjekta. Po mom mišljenju vrednost albuma jeste i biće bazirana na iznosu srca i duše koju je umetnik uneo u taj rad, kao i finansijske vrednosti koju umetnik i njegova kuća odrede na tržištu“, navodi Swift osvrćući se na činjenicu koliko su društveni mediji promenili muzičku industriju.

Piraterija, deljenje fajlova i striming drastično su smanjili prodaju albuma, a svaki umetnik ovaj udarac rešavao je na svoj način. U poslednjih nekoliko godina sigurno ste čitali o velikim umetnicima koji su odulučili da praktično poklone svoju muziku, za neku promociju ili ekskluzivni ugovor. Nadam se da će u budućnosti, i ne samo u muzičkoj industriji, svi svhatiti svoju vrednost i tražiti tu naknadu.

Muzika je umetnost, a umetnost je važna i retka. Važne, retke stvari su dragocene. Za dragocene stvari treba platiti. Moj stav je da muzika ne treba da bude besplatna, a predviđam da će umetnici i njihove produkcijske kuće jednog dana odlučiti šta je poenta cene albuma. Nadam se da ne podcenjuju sebe niti svoju umetnost.“

Dok će u budunosti biti teško prodati album, muzičari i dalje imaju priliku da formiraju svoj odnos sa fanovima.

„Kako bi formirali tu vezu biće neophodno stalno pružati iznenađenja. Parovi mogu decenijama da ostanu zaljubljeni ako nastave da jedno drugo iznenađuju, zašto ova ljubavna afera ne bi postojala i između umetnika i njihovih fanova“, pita se Swift.

Sama You Tube era tera umetnike da konstantno inoviraju svoje nastupe. „Tokom prošlogodišnje turneje svake noći kada bih stala na pozornicu bila sam svesna da stojim pred ljudima koji su već sve to videli online. Kako bi im dala nešto što do tada nisu videli, dovela sam na desetine specijalnih gostiju koji su pevali svoje hitove sa mnom.“

U budućnosti umetnici će dobijati ponude za snimanje zbog toga što imaju publiku, a ne obrnuto, kaže Swift i navodi slučaj njene prijateljice – kada je kasting za ulogu u najnovijem filmu sveden na samo dve glumice, reditelj se odlučio za onu koja je imala više pratilaca na Twitteru.

Cela era interneta i mobilnih uređaja izmenila je još neke stvari koje vezujemo za poznate ličnosti. „Niko mi nije tražio autogram od kad je pojavio telefon sa kamerom sa prednje strane. Jedinu uspomenu koju današnja deca traže je selfie.“

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE