
Asfalt `izdržao` preko šest meseci!
Gotovo da ne prođe dan da na Starom mostu kod Beške, zbog oštećenja ne ostane bar jedan automobil, iako je kompletna sanacija mosta, uključujući i presvlačenje novim asfaltom, okončana pre nešto više od šest meseci.
Radnici Bačka puta iz Novog Sada su u petak završili krpljenje opasnih oštećenja na kolovozu preko starog mosta kod Beške, na četrdesetak kvadratnih metara i saobraćaj će moći da se odvija nesmetano.
Naš posao je bio da saniramo udarne rupe locirane na dužini od otprilike 400 metara srednje kolovozne trake, gledano iz pravca Novog Sada, i to smo i uradili, kaže šef gradilišta Snježana Ružić.
Oštećenja asfalta, doduše zasada ne tako drastičnih, ima i na preostalom delu te trake. Pre nego što su udarne rupe zakrpljene, kaže jedan od radnika, gotovo da nije bilo dana a da bar jedan automobil, zbog oštećenja, ne ostane na starom mostu.
Ovo ne bi bilo čudno da kompletna sanacija tog mosta, uključujući, razume se, i presvlačenje novim asfaltom, nije okončana krajem prošle godine, dakle pre jedva nešto više od šest meseci. Taj posao je obavio konzorcijum subotičkog Vojputa i beogradske Mostogradnje, a naručilac posla bili su Putevi Srbije.
U ovom trenutku ne možemo da kažemo zbog čega su oštećenja nastala, pravu sliku imaćemo tek kada, sredinom naredne sedmice, zbog ranije planiranog testa opterećenja, stari most zatvorimo, a saobraćaj preusmerimo na novi, kaže, za Novosti Predrag Živković iz Mostogradnje.
Kao mogući razlozi prebrzog propadanja novog asfalta pominju se njegov loš kvalitet, zatim loš kvalitet nove vrste uvozne hidroizolacije koja je stavljena ispod njega i prvi put korišćena kod nas i, najzad, to što je sanacija rađena od oktobra prošle, do januara ove godine, dakle van građevinske sezone.
Oštećenja su, inače, takva da se ne isključuje ni mogućnost da asfalt sa cele srednje trake bude uklonjen i da bude postavljen novi. Po mom mišljenju, to, ipak, neće biti neophodno i biće dovoljno da se asfalt zameni na osamdesetak metara, ocenjuje Živković.
Sanacija starog mosta kod Beške je, inače, koštala čak 1,7 milijardi dinara. Kada je, 27. decembra prošle godine, pušten u saobraćaj, Putevi Srbije su saopštili da su "radovi izvedeni kvalitetno i temeljno".