Jedno radno mesto u Coca-Cola generiše 13 novih u Srbiji

Kompanija Coca-Cola Hellenic uložila je do sada u Srbiji oko 200 miliona evra, zapošljava oko 1.500 ljudi u tri punionice i četiri distributivna centra i sa 345 miliona evra godišnje indirektno i direktno doprinosi srpskoj ekonomiji, izjavio je danas generalni direktor, Ramon Weidinger.

Coca-Cola Hellenic Srbija godišnje izdvaja oko 69 miliona evra za lokalne nabavke, dok jedno radno mesto u toj kompaniji u Srbiji otvara 13 indirektnih radnih mesta u lokalnoj privredi, rekao je Weidinger Tanjugu.

Kompanija sarađuje sa više od 5.000 poslovnih partnera i svojim proizvodima pokriva 95 odsto tržišta u Srbiji, naveo je on.

Objavili ste integrisani izveštaj za prethodnu godinu, da li ste zadovoljni učinkom kompanije i smeru u kom se vaše poslovanje kreće u svim zemljama u kojima ste prisutni?

Održivo poslovanje kao što je naše, nije stvar izbora, već predstavlja ozbiljan imperativ kada je u pitanju planiranje biznisa i podrazumeva konkretne mere, ciljeve i unapred planirane aktivnosti. Upravo zbog toga što smo u kompaniji Coca-Cola HBC integrisali održivost u sve elemente poslovanja, odlučili smo da sve rezultate naših napora objavimo u Integrisanom izveštaju za 2013. godinu pod naslovom ,,Najbolje nam tek predstoji’’. Izveštaj se bavi celokupnom strategijom i učinkom kompanije u oblasti različitih finansijskih, ekonomskih, društvenih i ekoloških pokazatelja.

Coca-Cola HBC je po održivosti zauzela prvo mesto u Evropi, a drugo na svetu među proizvođačima napitaka, šta to konkretno znači?

Naša kompanija je danas jedan od lidera u ovoj oblasti i šestu godinu zaredom nalazi se na listi Dow Jones indeksa održivosti. Zauzimamo vodeću poziciju među proizvođačima napitaka, što znači da našim poslovanjem koje se prostire u 28 zemalja na tri kontinenta, u čak 68 fabrika, stvaramo najveću vrednost za akcionare, zaposlene i društvo u celini.

Kao deo Coca-Cola HBC grupe, Coca-Cola Hellenic Srbija je prisutna u Srbiji od 1997. godine. Imamo tri punionice širom zemlje i svoje napitke plasiramo preko četiri distributivna centra.

Što se tiče Integrisanog izveštaja za 2013. godinu, posebno smo ponosni na to što je on proglašen za ,,najbolju studiju slučaja’’ novog pristupa izveštavanju na Harvadskoj poslovnoj školi.

Koji su ključni elementi izveštaja koji ste objavili?

Izdvojio bih nekoliko ključnih pokazatelja. Najpre, povećali smo udeo u obimu prodaje i vrednosti u svim prioritetnim kategorijama gaziranih napitaka na 20 od 24 tržišta, a u 15 zemalja ostvaren je rekordan udeo po obimu prodaje. Po prvi put u istoriji naše grupe, ostvarena je negativna pozicija obrtnog kapitala, koji iznosi 71 milion evra, što je poboljšanje od 21 odsto u odnosu na 2012. godinu.

Takođe, naš operativni vodeni otisak je smanjen za dva odsto u 2013. godini, a količina koja se koristi za proizvodnju jednog litra napitaka poboljšana je za 23 odsto od 2004. godine. Izgrađeno je 10 postrojenja za kombinovanu proizvodnju toplotne i električne energije i u planu je izgradnja još pet takvih postrojenja u naredne dve godine. Količina otpada koji se odlaže na deponijama smanjena je za 74 odsto od 2004, dok je količina otpada po litru napitka umanjena za 82 odsto. Prošle godine uložili smo više od 9,5 miliona evra u programe za zajednice, a više od 2,1 milion ljudi je učestvovalo u našim programima za promociju aktivnog načina života.

Izveštaj se odnosi na poslovanje cele Coca-Cola Hellenic grupe, svih 28 zemalja u kojima ste prisutni, gde je Srbija u odnosu na ove grupne pokazatelje?

Coca-Cola HBC je druga po veličini punionica Coca-Cola brendova po obimu prodaje koja iznosi više od dve milijarde pakovanja i napicima snabdevamo oko 585 miliona ljudi. U Srbiji, kao i u ostalih 27 zemalja u kojima poslujemo, posvećeni smo promovisanju održivog razvoja u cilju stvaranja vrednosti za svoje poslovanje i društvo.

U Srbiji smo do sada uložili više od 200 miliona evra i zapošljavamo 1.500 ljudi u tri punionice i četiri distributivna centra u zemlji, što jasno pokazuje koliko je srpsko tržište važno za našu kompaniju. Na godišnjem nivou direktno i indirektno doprinosimo srpskoj ekonomiji sa 345 miliona evra i izdvajamo 69 miliona evra za lokalne nabavke, dok jedno radno mesto u našoj kompaniji otvara 13 indirektnih radnih mesta u lokalnoj privredi. Sarađujemo sa više od 5.000 poslovnih partnera i pokrivamo 95 odsto tržišta naše zemlje.

Takođe, kroz brojne dugoročne inicijative ulažemo u oblast očuvanja životne sredine, edukaciju mladih, podržavamo ugrožene socijalne grupe i promovišemo aktivan i zdrav način života.

Koliko je za kompaniju važna održivost i na šta se ona konkretno odnosi kada je vaše poslovanje u pitanju?

Princip održivosti utkan je u sve naše poslovne i proizvodne procese. Svesni smo činjenice da je naše poslovanje direktno povezano sa zdravim okruženjem i zato je njegova održivost naš glavni prioritet. U tome polazimo od četiri korporativne vrednosti – proizvodimo vrhunske proizvode koji zadovoljavaju potrebe kupaca, poslujemo na način koji štiti i čuva okolinu, podstičemo otvoreno i inkluzivno radno okruženje i doprinosimo društveno-ekonomskom razvoju lokalnih zajednica. Ove vrednosti kreirale su našu globalnu strategiju koja je pretočena u konkretne planove koje sprovodimo u svakoj zemlji u kojoj poslujemo.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE