Nepristojni ljudi, kancelarija, zaposleni

7 genijalnih odgovora sa kojima ćete nepristojne ljude „staviti na mesto“

Nažalost, nepristojni i bezobzirni ljudi su svuda oko nas. Srećemo ih na poslu, u prodavnicama i restoranima, u avionima, javnom prevozu, čak i kod kuće. Unose nam se u lice i viču. Krive nas za stvari koje su sami učinili. Čine da sve bude neprijatno. Srećom, suočavanje sa bezobrazlukom nije tako teško kao što nam se čini. Postoji nekoliko taktika: direktno im se obratiti, postaviti jasne granice šta ćete tolerisati a šta ne, skrenuti razgovor sa negativnog pravca, i što je možda najvažnije, ostati smiren i staložen.

Donosimo vam sedam načina da stavite ovaj tip ljudi na svoje mesto. bezobrazne ljude na svoje mesto:

„Izgledaš frustrirano. Da li je sve u redu?“

Ovo je klasična taktika preusmeravanja. Fokus razgovora stavljate na drugu osobu, ne na sebe. Nekad ljudi samo treba da shvate da reaguju burno zbog nečeg sasvim drugog. Dati im šansu da to izgovore može promeniti čitavu situaciju.

Slične fraze:

  • „Da li trenutno prolaziš kroz nešto što te pogađa?“

  • „Imaš neki problem? Hoćeš da razgovaramo?“

  • „Da li sam ja nešto uradio da te uznemirim?“

„Iznenađena sam što ti je prijatno da tako nešto kažeš.“

Direktno se suočavate s bezobrazlukom. Ova rečenica pokazuje da je ponašanje neprihvatljivo i podstiče osobu da preispita svoje reči.

Slične fraze:

  • „Da li čuješ sebe dok govoriš?“

  • „Znaš li šta govoriš i na koji način?“

  • „Svestan/na si da deluješ jako grubo i neprijatno?“

„Možeš li to da ponoviš?“

Ovo je suptilnije nego direktna konfrontacija, ali jasno daje do znanja da niste zadovoljni onim što je rečeno. Ovakva fraza zaustavlja razgovor i tera sagovornika da preispita svoj ton.

Slične fraze:

  • „Zašto tim tonom pričš sa mnom?“

  • „Način na koji govoriš baš i nije od pomoći.“

  • „Možeš li malo smiriti ton (ili promeniti stav)?“

„Kako možemo da se fokusiramo na to da ovo funkcioniše za oboje?“

Ovo je način postavljanja granica. Jasno dajete do znanja da nećete nastaviti razgovor u tom tonu i usmeravate ga na rešenje.

Slične fraze:

  • „Možemo li ovo da rešimo na produktivniji način?“

  • „Hajde da zaustavimo negativu i pronađemo rešenje.“

  • „Zašto ne bismo nastavili kad možemo da razgovaramo s poštovanjem?“

„Razumem tvoju poentu.“

Priznanje nečije poruke, bez obzira na način izražavanja, često može da smiri situaciju. Ljudi često postaju bezobrazni jer se osećaju neprimećeno. Ova rečenica ih umiruje jer pokazuje da ih slušate.

Slične fraze:

  • „Drago mi je što deliš svoje mišljenje.“

  • „To je svakako jedan način gledanja na stvari.“

  • „Čujem te.“

„Vidim da si uznemiren. Možeš li mi objasniti problem malo smirenije?“

Ova fraza priznaje emociju, ali i postavlja uslov da komunikacija bude konstruktivna. Kombinuje postavljanje granica i smirivanje situacije.

Slične fraze:

  • „Hajde da promenimo ton, da mogu da se fokusiram na sadržaj.“

  • „Znam da si frustriran, ali možemo to da rešimo ako malo smanjiš tenziju.“

  • „Jasno je da ti je ovo važno, ali hajde da napravimo korak unazad.“

„Molim te, prestani.“

Jednostavna rečenica koja može da zaustavi bezobrazluk. Ključ je da se izgovori tiho i ljubazno. Ako odgovorite istom merom, situacija samo eskalira.

Slične fraze:

  • „Nemoj to da govoriš (ili radiš), molim te.“

  • „Možeš li da se stišaš?“

  • „Molim te, pusti i mene da kažem nešto.“

Ko najviše radi od kuće u Evropi? Jedna zemlja je daleko ispred svih

Ako ništa ne uspe – ćutite ili se udaljite

Ponekad je tišina najmoćniji odgovor. Gledati nekoga bez reči često zaustavi agresiju, jer ne pružate materijal za dalje „paljenje“.
Ako osetite da i vi počinjete da gubite kontrolu – najbolje je fizički se udaljiti. Tako ne doprinosite eskalaciji, već stvarate prostor za smirenje – i sebi i drugoj strani.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE