
Kriza luksuzu `prija`
Luksuzni sektor na globalnom nivou povećao je prodaju 12 odsto u 2012. godini, uprkos ekonomskoj krizi, a najveći udeo u prodaji luskuzne robe imale su francuske kompanije, navodi se u studiji istraživačke kuće Deloitte.
U periodu 2012-2013. godina, 75 najvećih svetskih aktera u luksuznom sektoru generisalo je ukupno 171,8 milijardi dolara prihoda.
Prosečna godišnja prodaja ovih kompanija dostigla je u posmatranom periodu vrednost od 2,3 milijarde dolara, uz rast od 12,6 odsto u proseku, a čak od 14,3 odsto kada se posmatra razdoblje 2010-2012, i rast profita od 12 odsto, ističu u Deloitteu, a prenosi švajcarski 24 sata.
Najizrazitiji rast u posmatranom periodu ostvarile su francuske luksuzne kuće, na čelu sa LVMH, čiji je godišnji prihod iznosio 21,06 milijardi dolara, što predstavlja povećanje od 18,2 odsto.
Sledi ženevska grupacija Richemont koja poseduje marku "Cartier" i američku "Este Loder" koje su zabeležile prodaju u vrednosti od 12,39 i 10,18 milijardi dolara, a posle nje je francuska kompanija Kering ("Gucci", "Saint Laurent", "Bottega Veneta" i "Loreal").
Prema oceni Deloittea, luksuzni sektor pružiće otpor krizi i u 2014. godini, mada njegovi rezultati delom zavise od uslova i ritma oporavka tradicionalnih ekonomija, kao i od istrajnosti rizika na tržištima zemalja u razvoju.
U zaključku istraživanja se navodi da će u 2014. luksuzni sektor dalje profitirati od porasta prodaje, kako klasične tako i putem interneta, naročito u zonama Azija-Pacifik, Latinska Amerika, Srednji Istok i Afrika.