Traže od NBS da uvede kazne za banke

Udruženje bankarskih klijenata Efektiva traži od Narodne banke Srbije da uskladi podzakonska akta o prigovorima korisnika finansijskih usluga sa Zakonom o zaštiti potrošača i uvede kazne za banke.

U podzakonske akte bi trebalo uvesti rok od osam dana za odgovor banke po prigovoru klijenta i novčanu kazna za banku koja ne dostavi odgovor u predviđenom roku, na predviđen način i u skladu sa postavljenim pitanjem ili primedbom, navodi se u sapštenju.

Predloženo je i da se uvede novčana kazna za banku koja ne pristupi zakazanoj medijaciji, kao i obaveza NBS da u toku pripreme za medijaciju uputi stranama u sporu svoje stručno mišljenje o spornom odnosu sa aspekta zakonitosti i primene ugovornih odredbi.

Traži se i da se uvede obaveza NBS da internet stranici objavljuje podatke o broju i predmetu primljenih prigovora po bankama, a ne zbirno kako to sada radi, kao i da se poštuju postojeće odredbe da se na tri meseca objavljuju informacije o bankama koje krše propise.

Efektiva je predložila da se odluka NBS izmene prilikom najavljenih imena Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga tako da se isti devizni kurs primenjuje prilikom odobravanja i otplate kredita.

Smatramo da se predloženim izmenama, koja obezbeđuju efikasniju zaštitu prava svih učesnika na tržištu bankarskih usluga, mogu obezbediti stabilnost i održivi rast bankarskog sistema u Srbiji, navodi se u saopštenju Udruženja Efektiva.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE