Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dan potrošača u znaku sve praznije korpe

    Da li popusti i akcije u srpskim trgovinama predstavljaju realne cene pojedinih proizvoda ili su posledica slabe kupovne moći građana kojoj trgovci moraju da se "prilagode"?

    Uz sve akcije, sniženja i popuste, Kada se uračunaju vreme i benzin, kupac u Srbiji u najboljem slučaju može da smanji račun za pet odsto, izračunali su u udruženjima potrošača, a prenosi RTS povodom Svetskog Dana potrošača.

    Pročitajte i>>>Trgovačke marke osetno jeftinije

    Kod nas su marže još visoke u odnosu na one koje imaju trgovci u razvijenim zemljama i da su pravi popusti možda realna slika i realna cena pojedinih proizvoda koje trebaju da budu, rekla je zaštitnik potrošača Vera Vida.

    Sa druge strane, trgovci kažu da ih na akcije tera niska kupovna moć građana. Potrošačka korpa je za trećinu teža od prosečne plate. U 2013. smo kupovali sedam odsto manje, a prognoze su da će potrošnja u ovoj pasti za više od tri procenta.

    Trgovci i potrošači imaju isti problem, trgovci imaju manjak prometa, a potrošači manjak budžeta, sve se svelo na snabdevanje putem akcija.

    Zato imate neku maržu od 20 do 25 odsto koju formalno stavljate, a kada prodajete, pošto sve proizvode prodajete na akcijama onda se to svede na deset odsto, kaže vlasnik trgovinskog lanca Goran Kovačević.

    Da cene prilagode skromnim platama, na velike trgovačke lance apeluje Ministarstvo trgovine. Moramo da imamo u vidu da je kupovna moć potrošača na daleko nižem nivou nego u regionu i u razvijenim zemljama, tako da su ti popusti više iz nužde, kažu u Ministarstvu trgovine.

    Pročitajte i>>>Domaćinstva mesečno raspolagala sa 58.362 dinara

    Pročitajte i>>>Drastičan pad prometa hrane u Srbiji

    Po kupovnoj moći, Srbija je na 34. mestu od 42 evropske države. Sa nešto više od 3.000 evra po stanovniku, daleko je od prvoplasiranog Lihtenštajna, čiji svaki stanovnik godišnje troše gotovo 60.000 evra.

    Informisan potrošač je zaštićen potrošač

    Broj prijava ili zahteva građana o kvalitetu robe i usluga povećao se sa 8.800 u 2012. na 13.700 u 2013. godini, što ukazuje da su potrošači svesniji kome treba da se obrate za zaštitu svojih prava, rekla je za Tanjug načelnik Odeljenja za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine Vesna Novaković, povodom Dana potrošača.

    Prema njenim rečima, sve je veći broj poziva nadležnim insitucijama građana koji žele da dobiju neku informaciju i savet pre nego što se odluče za kupovinu. To znači da se prethodno informišu o svojim pravima, za slučaj da nečim ne budu zadovoljni.

    Veoma je važno da shvatimo da je informisan potrošač zaštićen potrošač. Zato je savet da se raspitaju o svojstvima robe i načinu plaćanja, pre nego što odluče da nešto kupe, istakla je Novakovićeva i dodala da je Ministarstvo finansiralo četiri savetovališta za zaštitu potrošača koja vode udruženja u četiri regiona.

    Dan zaštite potrošača obeležava se od 1983. godine, sa željom da se unaprede prava potrošača širom sveta, a ove godine posvećen je korisnicima usluge mobilne telefonije.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE