
Henkel ostvario finansijske ciljeve za 2013.
Protekla 2013. godina je bila veoma uspešna za kompaniju Henkel. Uprkos izazovnom i konkurentnom tržišnom okruženju, kompanija je ostvarila finansijske ciljeve i postigla značajan napredak u primeni strategije za 2016. godinu, izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel Kasper Rorsted.
„Ostvarili smo profitabilan rast i povećali tržišni udeo u svim poslovnim sektorima, dok su svi regioni doprineli snažnom rastu organske prodaje. Kao i prethodnih godina, rastuća tržišta su pokazala veoma snažan razvoj, iako su efekti kursnih razlika imali jak uticaj na zabeleženu prodaju u tim zemljama.“
Henkelova prodaja u fiskalnoj 2013. godini je iznosila 16,4 milijarde evra i ostala je malo ispod prošlogodišnjeg nivoa. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit (EBIT) je povećan za 7,8 odsto, sa 2,3 milijarde evra na 2,5 milijardi evra, pri čemu su sva tri sektora doprinela tom razvoju. Korigovani prihod od prodaje (korigovana EBIT marža) je povećan za 1,3 procentnih poena, sa 14,1 na 15,4 odsto. Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj strane razmene i akvizicije/prodaje, dostigao je snažnih 3,5 odsto.
Sva tri poslovna sektora zabeležila su organski rast prodaje, dok su tržišni udeli dodatno povećani na relevantnim tržištima.
Organski rast prodaje je zabeležen u svim regionima. U istočnoj Evropi prodaja je porasla za 1,6 odsto na 3.034 miliona evra. Organski rast prodaje od 6,0 odsto je prvenstveno podstaknut poslovanjem u Turskoj i Rusiji. Zabeležena prodaja na tržištima u razvoju u Istočnoj Evropi, Africi/Bliskom istoku, Latinskoj Americi i Aziji (osim Japana) nominalno je porasla za 1,6 odsto na 7,2 milijarde evra u 2013. godini, dok je organski rast prodaje iznosio 8,3 odsto.
„Ekonomsko okruženje će i dalje ostati puno izazova i mi očekujemo postojane efekte kursnih razlika, posebno u prvoj polovini godine. Fokusirani smo na primenu naše strategije kako bismo ispunili naše ambiciozne finansijske ciljeve za 2016. godinu. Takođe, očekujemo organski rast prodaje između tri i pet odsto, povećanje korigovane EBIT marže za oko 15,5 odsto, kao i poboljšanje korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji na visokom jednocifrenom nivou“, istakao je Rorsted komentarišući fiskalnu 2014.
Komentarišući predlog za povećanje Henkelovog koeficijenta isplate dividende, Rorsted je izjavio: „Mi želimo da naši deoničari imaju koristi od našeg poboljšanog učinka. Naša značajno povećana profitabilnost i finansijska snaga dozvoljavaju nam da podignemo koeficijent isplate dividende sa trenutno aktuelnih oko 25 odsto na 30 odsto za 2013. godinu. Povećanje dividende neće uticati na našu stratešku fleksibilnost ili finansijsku strategiju.“