
Treća Srbija: Ovakvo obrazovanje kočnica razvoja
Politička organizacija Treća Srbija založila se danas za hitne reforme u srpskom visokom školstvu kako budući akademski građani ne bi bili taoci nefunkcionalnog obrazovnog sistema a fakulteti kočnica umesto motor razvoja.
Treća Srbija u saopštenju navodi i da "fakulteti ne prate naučne trendove, potrebe tržišta i privrede, pa postaju kočnica, umesto motor razvoja" dok profesori bivaju limitirani u mogučnosti da prenose adekvatna znanja".
Studente muče isti oni problem koji su prisutni u osnovnom i srednjem školstvu: preglomazni, preobimni i neusklađeni programi, nizak nivo funkcionalnog znanja i veliki nivo opterećenosti, rekao je član predsedništva Treće Srbije Branimir Jovanović. Prema njegovim rečima, ne treba zaboraviti da se u naše obrazovanje ulaže svega 0,5 odsto bruto nacionalnog dohotka, dok je evropski prosek oko dva odsto. On smatra i da je dugoročno gledano potrebno izvršiti reviziju programa i reformu „Bolonje“, navodi se u saopštenju.
Jovanović se založio i za rangiranje fakulteta i akademskih programa, usklađivanje broja bodova sa opterećenjem studenata i povećanje budžetske kvote za one smerove koji su potrebni tržištu i privredi.