Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Čovek sa darom da menja živote: Jim Rohn o zdravim odnosima

    Jim Rohn je jedan od onih ljudi koji su odlično razumeli zdrava pravila po kojima funkcioniše život. Imao je i dar da svoja iskustva prenese na druge, da ljudima menja živote na bolje, da im pomogne da daju najbolje od sebe. Gotovo pola veka dugu karijeru obeležile su knjige, predavanja i milionski auditorijum koji mu je zahvalan na savetima i rado ga citira. Zovu ga ’poslovni filozof’ koji je svakome želeo ’…život pun bogatstva, zdravlja i sreće; život u kojem ćete sebi darovati strpljenje, moć rasuđivanja i poštovanje znanja…’.

    Jim Rohn se često u knjigama i govorima vraćao na međuljudske odnose. ’Ništa vam u životu veću radost neće doneti do divni i ispunjeni odnosi sa drugim ljudima…Isto tako, ništa vam neće doneti veću bol do loši i pokidani odnosi…’, pisao je Rohn. Zato je svakome ostavio osam ’sastojaka’ za koje veruje da čine zdrave međuljudske odnose.

    Ljubav. „Mnogi misle da je ljubav osećanje, ali sa tim se ne bih složio. Kada vam se neko ’dopada’, to je jeste osećanje, ali ’voleti’ nekoga je mnogo dublje. ’Voleti’ znači biti posvećen, privržen, angažovan i drugu osobu tretirati sa poštovanjem. Naravno da volite onoga sa kojim ste bliski, ali mislim da je vreme da svako preispita ljubav. Za svaki zdrav odnos, ljude morate voleti. Možda vam se neko ne dopada, ali morate ga voleti, tačnije morate mu biti posvećeni, privrženi, angažovani i odnositi se sa poštovanjem. To je osnov zdrave veze“, napisao je Rohn.

    Srce koje služi. Možete u životu imati sve što želite ukoliko dovoljno pomažete drugima da dobiju ono što oni žele od života. Usredsrediti se na tuđe potrebe važna je potka zdravih odnosa.

    Iskrenost. Na koji god odnos da naiđete, videćete da je osnova iskrena komunikacija. Komunikacija je vozilo koje nam dozvoljava da kažemo šta u sebi osećamo i da se povežemo sa drugom osobom. „To je najlepši osećaj“, kaže Rohn. „Nekad slušate, nekad govorite i ako komunicirate, uspećete. A, ako vešto komunicirate, možete da stvarate čuda!“.

    Prijatnost. Ko voli da bude u društvu namrgođenih? Ako ste nasmejani, prijatni, druželjubivi očekujte prijateljstva koja dugo traju. Zato,osmeh na lice i naoružajte se lepim rečima i videćete kako su vaši odnosi sa drugim ljudima mnogo kvalitetniji.

    Strpljenje. Niko nije savršen. Nekada će drugi izneveriti vas, nekada ćete vi njih. Zato vam je potrebno strpljenje i to mnogo strpljenja. Bilo brakovi, bilo prijateljstva ili poslovni odnosi raspadaju se zato što je nedostajalo strpljenja. Jedna strana očekuje da je druga savršena i pošto uvidi da nije, odustaje i krene u potragu za novom. A, takva, savršena, ne postoji. Zato strpljenje uvek pobeđuje.

    Lojalnost. Danas je lojalnost bolna tačka. Menjamo deterdžente, menjamo robne marke, menjamo prijatelje. Lojalnost je veoma važna ukoliko želite dublje i kvalitetnije odnose. „Koliko je samo moćan osećaj kada znate da oko sebe imate ljude koji su vam odani i kojima ste vi odani. Koliko je samo moćno saznanje da niko nikuda ne ide, pa čak i onda kada je teško!“, govorio je Rohn.

    Zajednički cilj. Pođite od kolega sa posla sa kojima ste radili na zajedničkom cilju, od saigrača na malom fudbalu, od komšija sa kojima ste pravili plan da uredite dvorište – koliko vas je samo vezao taj jedan cilj za koji ste se zajedno borili? „Nađite ljude sa kojima delite interesovanja, ciljeve i posejte seme prijateljstva i ubraćete plodove koji dugo traju“, savetovao je Jim Rohn.

    Zabava. Čak i dobri poslovni odnosi u sebi imaju dozu zabave. Ne mora biti glasna, ali uvek postoji ona koja donosi radost. Problem, po Rohnu, savremenih brakova i prijateljstava je da zaboravljaju da se zajedno zabavljaju, da sebe raduju momentima koji se pamte. Kako bi to Rohn rekao: „Zabava je lepak koji spaja naša sećanja i naše živote čini slatkim“.

    Radite svakog dana bar na jednom od ovih ’sastojaka’ dobrog odnosa sa drugim ljudima i videćete da su čuda moguća.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE