Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Direktor LinkedIn o najvećoj grešci koju menadžer može da napravi

    U nedavno objavljenom postu The Most Valuable Lesson I've Learned as a CEO na društvenoj mreži LinkedIn, Jeff Weiner, izvršni director ove društvene mreže, objašnjava da ukoliko među svojim zaposlenima zadržavate osobe koje svojim radom ne ispunjavaju vaša očekivanja pravite najskuplju grešku koju menadžer može da napravi.

    Lako je doneti odluku i otpustiti zaposlenog koji ne poštuje rokove, radno vreme ili ima katastrofalne ideje. Razlozi su jasni. Ali postoje situacije gde se sukobljavaju razlozi za i protiv. Kada je u pitanju zaposleni čiji rad nije loš, već prosečan, uvek nekako ispod očekivanja, razumljivo je razmišljati da se trud ipak mora ceniti, ali za kompaniju pogubno. Zvuči surovo, ali za takve ljude u kompaniji ne sme biti mesta, ukoliko se žele ozbiljni rezultati.

    Weiner je ovu lekciju, kao menadžer, naučio, te odlučio da posavetuje svoje kolege:

    Budite nemilosrdi dok procenjujete rad svojih zaposlenih

    “Duboko u sebi, vrlo dobro znamo da identifikujemo nečije mane u radu, čim ih opazimo” kaže Wiener, “No, kada pomislite na ono što potom morate učiniti, lakše je okrenuti glavu na drugu stranu. Ipak, na kraju dana, biti neiskren u vezi nečijih mogućnosti pravi dodatni posao za ostale zaposlene, a dodatne glavobolje za vas.”

    Kada uočite problem, odredite koliko vremena ćete ostaviti zaposlenom da ga reši

    Neki problemi u radu se mogu ispraviti jednostavim skretanjem pažnje zaposlenom i postavljanjem jasnijih očekivanja, dok je za ispravljanje drugih potreban ozbiljan rad, i sa vaše i sa strane zaposlenog. Odlučite koliko vremena želite da posvetite jednoj osobi i otvoreno joj to saopštite. Potom se držite plana.

    Ukoliko problem nastavi da postoji, otpustite zaposlenog – saosećajno

    Saosećajno otpustiti nekoga, čini se nemogućim, ali Weiner tvrdi suprotno. Po njemu, mnogo je manje fer zadržati nekoga ko je nepodoban, nego ga otpustiti, jer zaposleni uvek, svesno ili podsvesno, zna da posao ne radi kako treba, što utiče na njegovo samopouzdanje.

    Dakle, dokle god ste direktni, iskreni i imate poštovanja prema zaposlenima, otpuštanje nepodobnih će na kraju biti najbolja stvar koju ste učini i za njih i za sebe.

    Foto: YouTube

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE