
Aerodrom Zagreb u pregovorima sa Air Serbia
Aerodrom Zagreb završio je 2013. godinu sa 2,3 miliona putnika, što je 1,4 odsto manje nego godinu pre. Glavni krivac za to je Croatia Airlines, koja je smanjila broj letova na pojedinim rutama, zbog čega je ukupni broj raspoloživih sedišta smanjen za deset odsto, rekao je Gonzalve de Cordoue, predsednik Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ).
Kako piše Jutarnji list, Cordoue je napomenuo kako imaju razumevanja za proces restrukturiranja Croatia Airlinesa i traženje strateškog partnera, ali i da strpljenje ima granice.
Avioni Croatia airlinesa trenutno obavljaju 60 odsto saobraćaja na aerodromu, a prema ugovoru s francuskim koncesionarom na aerodromu, Croatia airlines ima povlašćen položaj za svoje avione na Plesu.
Ipak, ukoliko broj putnika Croatia airlinesa bude i dalje opadao, uprava aerodroma počeće da dovodi veliki broj niskotarifnih kompanija koje će direktno konkurisati hrvatskom nacionalnom avio-prevozniku na “njegovim” linijama.
Osim s niskotarifnim kompanijama, uprava aerodroma pregovara i s kompanijama koje će prema Zagrebu uvesti redovne linije tokom cele godine. Svesni su, kažu, da bi takav razvoj teško naštetio Kroacija erlajnzu, ali zadatak koncesionara je povećanje broja putnika, na šta se obavezao i ugovorom s državom.
Već ove godine koncesionar bi trebalo da ostvari povećanje broja putnika od osam odsto. Na pitanje da li je to realno uz ovakvo stanje Croatia airlinesa, Cordoue nije jasno odgovorio.
Potvrdio je da je s KLM-om potpisan ugovor o uspostavljanju linije Zagreb – Amsterdam, a letovi počinju u junu. Pri kraju su i pregovori s ČSA o uspostavljanju linije Zagreb – Prag, kao i pregovori s jednom poljskom kompanijom.
Cordoue tvrdi da pregovaraju i sa kompanijama AirSerbia i Etihad, ali nije želeo da ulazi u detalje. Etihad je najavio da će od juna povezati Zagreb i Rim, što će biti udar na jednu od najisplativijih linija Croatia Airlinesa.
U upravi aerodroma Zagreb očekuju da će na kraju godine imati 21 avio-kompaniju s redovnim linijama iz Zagreba umesto današnjih 18, uz niskotarifne kompanije. Sve to moglo bi da bude težak udarac za Croatia Airlines ako se ne pronađe strateški partner, a nije poznato kada bi tender mogao da bude raspisan.
Cordoue je takođe otkrio da su u toku pregovori s dve kanadske kompanije o uspostavljanju redovne interkontinentalne linije između Zagreba i najverovatnije Toronta. Ta linija mogla bi da bude uspostavljena 2015. godine.
Hulya Sofuoglu, članica uprave aerodroma, rekla je i da se pripremni radovi za izgradnju novog terminala odvijaju kao što se predviđalo, a najavila je i rekonstrukciju postojeće aerodromske zgrade. U rekonstrukciju stare zgrade biće uloženo 3,5 miliona evra, a radovi bi trebalo da traju do jeseni. Broj šaltera za čekiranje biće povećan, obnoviće se prostor fri-šopa i sanitarni čvorovi. Prostor za odlazak na domaće letove proširiće se na prvi sprat, a biće obnovljeni i ugostiteljski objekti.