Treba da znate kakvi su ljudi: Suština u osam tačaka

Možda se ne slažete sa podelom ljudi u kategorije, možda verujete da je svako individua za sebe i da na jedinstven način prilazi problemima i okolini, ali ipak nekada nije loše poslušati šta imaju da kažu iskusni, oni koji su u imali prilike da komuniciraju sa većem brojem ljudi u poslu i van njega. Geoffrey James je jedan od takvih. Stručnost i veliko iskustvo u poslu naveli su ga da napiše nagrađivanu knjigu Business Without the Bullsh*t i da ponudi čitaocima osam osnovnih činjenica o ljudima u koje je potpuno siguran i veruje da bi svako trebalo da ih ima na umu.

Čime god da se bavite, morate sarađivati sa ljudima i o ljudima vam treba bar malo sažetog znanja. Dakle, ovo su činjenice koje je izveo Geoffrey James:

Ljudi imaju dobre misli

Postoje dobri i loši ljudi i možda vam se nekada učini da je sve više ovih drugih. Istina je da većina veruje da daje sve od sebe sa svim snagama koje ima. I, dokle god verujete u iskrenost ljudi, njihovo razumevanje i poverenje, ostajete na pravoj strani, strani srca. Kada ste na ovoj strani, ljudi će vam se pridružiti i želeće da rade sa vama.

Ljudi misle u pričama

Prvi ljudi su još davno, okupljajući se oko vatre, pričali priče i njima su bili očarani jer one daju poseban smisao događajima koji bi možda bili sasvim obični. I danas se takvim pričama ponekad možete poslužiti da biste zadobili poverenje klijenata ili šefovu pažnju za novu ideju.

Ljudi odlučuju emocijama, a zatim opravdavaju intelektom

Mali broj ljudi donosi odluku na osnovu procene i analize činjenica. Većina odlučuje intuitivno, ’petljom’, pa se tek onda pita zašto je doneta takva (dobra) odluka. Zato, ako treba da donesete odluku, prvo obratite pažnju na činjenice koje će izmamiti emotivnu reakciju i odložiti detaljnu analizu. (Ovakav pristup primenite i ako drugima predstavljate svoju novu ideju sa željom da bude prihvaćena – prvo izložite činjenice koje se izazvati emotivnu reakciju slušaoca.)

Ljudima je potrebno da ih čuju

Svi bi želeli da budu saslušani ili primećeni. To je potreba svakog ljudskog bića. Čovek koga niko ne primećuje i ne čuje danas kao da nije ni živ. Ukoliko ste od onih koji samo žele da budu saslušani, ali ne i da saslušaju, vaš odnos sa drugima je mrtav. A, ako druge ućutkujete, mrzeće vas. Slušajte šta ljudi govore.

Ljudi žude za čvrstim odnosima

Ljudi teže ka ostvarivanju dubokih, emotivnih i čvrstih veza sa drugim ljudima (sa izuzecima pojedinih čudaka koji to ne žele). Tako je i u privatnom i u poslovnom svetu.

Ljudi beže od bola, a posle traže zadovoljstvo

U prirodi svakog čoveka je da se zaštiti od nesreće, neprijatnosti i bola bilo koje vrste. U osnovi je nagon da se opstane. Tek kada  zadovolje osnovne potrebe kao što su potrebe za sigurnošću i zaštitom, onda ljudi razmišljaju kako da dođu do sreće.

Ljudi se ne menjaju u suštini

Svaka generacija tvrdi da je nova i drugačija. Možda jeste nova, ali drugačija nije. Mnogo je ponavljanja iz generacije u generaciju.

Ljudi žele da ostave nešto iza sebe

Bilo da vode svoj posao, bilo da žele da napišu knjigu ili vaspitavaju svoju decu, ljudi tako ostavljaju nasleđe svojim potomcima i generacijama koje dolaze. Zato, mislite o svakom provedenom satu svog života jer u svakom ostavljate nešto svoje, nešto što će drugima koristiti posle vas (ili neće).

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE