Kako upropastiti kompaniju: Tri rečenice koje će to sigurno učiniti

Kada se ovakve izjave odomaće u kancelariji, možete biti sigurni da je vaša kompanija krenula nizbrdo:

1. Mi to uvek radimo na ovaj način

U svetu biznisa jedno se ne menja, a to je da ono što je funkcionisalo u prošlosti neće funkcionisati u budućnosti.  Naginjanje ka onome što je ’isprobano i valja’ vodi ka grčevitom držanju za zastarele strategije dugo nakon što postane jasno da one više ne deluju.

Savršen primer predstavlja vera Microsoft-a u koncept "Windows svuda". Ova kompanija, tako, i dalje izbacuje tablet uređaje i telefone sa Windows operativnim sistemom, iako sa tržišta uporno ponavljaju da niko ne želi ’prokleti’ Windows.

Sa druge strane, iako slobodan pristup obavljanju poslova funkcioniše unutar manjih kompanija, za veće kompanije može biti otrovan.

Lek: ’Šta je funkcionisalo u prošlosti, neće funkcionisati u budućnosti’

2. Ali to ne može biti istina!

Ljudi imaju urođenu sklonost ka onome što se u psihologiji naziva ’potvrdna predrasuda’ , odnosno  favorizuju informacije koje potvrđuju njihova uverenja ili način razmišljanja.

Preduzetnici, često, toliko čvrsto veruju u svoju kompaniju i proizvod da propuštaju trendove koji menjaju njihovu industriju, koji njihovu ’viziju’, naposletku, učine zastarelom.

Lek: ’Ne propuštajte priliku da zaradite’

3. Uspeće nam..nekako

Pozitivan stav čini čuda, ali očekivanje da će nešto jednostavno uspeti je sigurna propast. Uspeh u poslu zasniva se isključivo na proceni realnih mogučnosti i preduzimanju odgovarajučih radnji.

Do ovakvih izjava vrlo često dolazi kada menadžeri potcene vreme i rad neophodne da se napravi zaista dobar proizvod.

Lek: ’Planiranje i delovanje umesto molitve i nade’

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE