Fiat oživljava Alfa Romeo
Italijanski proizvođač automobila Fiat planira da oživi svoj brend ’Alfa Romeo’, nakon spajanja sa američkim Chrysler-om, izjavio je izvršni direktor Fiata Sergio Marchionne.
Marchionne je u intervjuu za rimski dnevnik Republika pokušao da umiri italijanske sindikate i političare, zabrinute da bi spajanje sa Chrysler-om moglo da ga udalji od matičnog tržišta, na kome je prisutan već 115 godina, javlja Reuters.
"Kao što se Jeep prodaje širom sveta, ali je do srži američki, tako i 'Alfa' ima italijanski DNK", rekao je šef Fiata.
Marchionne polaže nadu u sportske modele Alfe, jer veruje da oni mogu da donesu globalni profit, kakav modeli Fiata ne mogu da ostvare, kao i mnogo veći obim prodaje od skupocenih Maseratija.
Njegova strategija, međutim, nailazi na skepticizam, budući da je Fiat postao vlasnik Alfe 1986. i od tada nije uspeo značajnije da je oživi, uprkos brojnim pokušajima.
Potencijalno premeštanje sedišta kompanije u inostranstvo i izlazak na strane berze simbolični su potezi i ne znače pomeranje proizvodnje, navodi Markione, dodajući da ne razmišlja o prodaji "Alfe" konkurenciji.
Nemački Volkswagen je u više navrata izrazio interesovanje za kupovinu italijsnkog brenda. "Mogu samo da sanjaju o tome", poručio je Marchionne. Šef Fiata je takođe naveo da će se modeli Lancia, jedne od najstarijih italijanskih automobilskih kompanija, prodavati isključivo na italijanskom tržištu.
Fiat u Italiji, gde je nezaposlenost na 37-godišnjem maksimumu od 12,7 odsto, zapošljava oko 62.000 radnika.