
Luksuz se vozi kao pre krize
U najboljem slučaju, srpsko automobilsko tržište će završiti 2013. godinu sa 22 hiljade prodatih novih vozila, što je za oko hiljadu manje nego u 2012. Ipak, prodaja luksuznih vozila ostaje na istom nivou kao pre krize.
U prvih 11 meseci 2013. prodato je tek nešto više od 20.000 automobila, a ako se ostvare najoptimističnije prognoze, u decembru će, kada se podvuče crta, dileri isporučiti oko 2.000 vozila.
To bi značilo da smo prodali još oko 1.000 vozila manje nego tokom 2012, kaže generalni direktor kompanije Renault Nissan Srbija Milan Belin.
To je negde na nivou očekivanja, jer smo svi bili svesni da se uprkos smanjenju cena, mnogobrojnim pogodnostima, pa čak i martovskom Salonu automobila u Beogradu, ništa dramatično neće desiti.
Iako je i ova brojka od 22.000 prodatih vozila poražavajuća, vrlo je verovatno da je i ona "naduvana", pošto neki uvoznici daju malo veće brojke od stvarnihe, iz raznih razloga, objašnjava direktor Auto magazina Dejan Danilović koji jedini u Srbiji prikuplja ove podatke.
Naime, u našoj zemlji je praktično nemoguće dobiti precizne podatke nadležnih institucija o broju novoregistrovanih vozila, pa "statistika" zavisi od prijava svakog dilera ponaosob na srpskom tržištu.
Očekujemo da ćemo najkasnije od marta 2014. godine uspostaviti pravu sliku o broju prodatih vozila, jer smo dobili uveravanja od MUP Srbije i Agencije za bezbednost saobraćaja da će nam dostavljati precizne podatke, kaže Belin.
Dok prodaja "običnih" automobila pada, kao i u svetu, plasman luksuznih vozila se i u Srbiji drži na "redovnom nivou".
To znači da, baš kao i pre krize, godišnje 1500 vozila tipa Mercedes, Audi, BMW, Lexus, pronađu svog kupca, kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović.
Od 1. januara biće ukinuta i carina od 2,5 odsto na vozila sa benzinskim motorom radne zapremine do 1.000 ccm, i za one sa kubikažom većom od 3.000, kao i za dizelaše do 1.500 i preko 2.500 kubika, pod uslovom da su iz EU.