Državne takse dižu cenu goriva

Iako je dinar stabilan, a cene sirove nafte na svetskim berzama miruju, uvođenje novih državnih taksi na derivate podići će cene goriva za nekoliko dinara po litru.

U skladu sa novim zakonom o robnim rezervama, država će početi da formira obavezne rezerve, a to će se finansirati tako što će kompanije plaćati naknadu za svaki litar goriva na tržištu, kako je najavljeno, od jedan do dva dinara.

Pre stavljanja u promet naftne kompanije će biti u obavezi da plate markiranje goriva, što će ih koštati oko 30 para za litar, kaže za Novosti generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović.

Naredne godine će započeti i projekat monitoringa kvaliteta, što će dodatno opteretiti svaki litar goriva i na kraju, od 1. januara 2015, trebalo bi da se uvede obaveza dodavanja biokomponenti u mineralna goriva, a pošto su i biodizel i bioetanol daleko skuplji, i to će doprineti povećanju troškova naftnih kompanija.

Mićović objašnjava da se sve planirane aktivnosti sprovode radi uređenja tržišta ili zbog prilagođavanja evropskim direktivama, odnosno odredbama Ugovora o osnivanju Energetske zajednice i, manje – više, nisu sporne i neočekivane.

On smatra da gorivo i ne mora da poskupi, jer to ne odgovara, kako potrošačima, tako ni državi, ali ni prometnicima, a jedini način da se ublaži skok cena je da država vremenom preispita mogućnost finansiranja tih novih troškova iz akcize.

Za nešto manje od dva meseca, cena litre tečnog naftnog gasa (TNG) je sa prosečnih 67,5 dogurala na preko 85 dinara po litru.

Iako naftaši tvrde da je to redovno „sezonsko“ usklađivanje, na skok cena je uticala i država. Po državnom zahvatanju u ceni auto-gasa i visini akcize, Srbija je apsolutni rekorder sa 36,1 odsto, objašnjava Tomislav Mićović.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE