Potrošači u Srbiji među najpesimističnijim u svetu

Poverenje potrošača u Evropi je u trećem kvartalu značajno poraslo, dok se Srbija našla među 10 najpesimističnijih zemalja sveta, prema danas objavljenim rezultatima istraživanja koje je sprovela svetska istraživačka kompanija Nielsen.

Nielsenov indeks globalnog poverenja potrošača je u trećem kvartalu ostao na istom nivou kao i u prethodna tri meseca, odnosno na 94 poena, što je, ipak, za dva poena više u odnosu na isti period lani, prenosi Rojters.

Podaci ispod 100 poena govore da su potrošači pesimistični u vezi potrošnje.

Indonezija je ostala najoptimističnije potrošačko tržište u svetu sa 120 poena, a slede Filipini (118) i Indija (112).

Među evropskim zemljama najoptimističniji su potrošači u Danskoj (103 poena) i u Švajcarskoj (98 poena), dok je Mađarska među najpesimističnijim tržištima na svetu, iako je u trećem kvartalu ostvarila izvestan napredak od 4 poena na 45 poena.

Poverenje potrošača u Srbiji, koja je prvi put uvrštena u ovo istraživanje, veće je nego u zemljama regiona, i iznosi 56 poena, dok je u Hrvatskoj 48 poena, a u Sloveniji 47 poena.

Istraživanje kompanije Nilsen sprovedeno je između 14. avgusta i 6. septembra, a u njemu je učestovavalo preko 30.000 ispitanika na 60 tržišta.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE