FAP u zaustavnoj traci

Proizvodnja u Fabrici automobila Priboj je potpuno obustavljena, jer plate kasne četiri i po meseca, a država je prestala da daje subvencije nekadašnjem gigantu koji posle tri neuspela tendera čeka strateškog partnera.

Posle decenije restrukturiranja, i baš u vreme kada puni 60 godina postojanja, FAP se sučava se sa velikim problemima, a od sudbine tog preduzeća zavisi sudbina čitavog grada, u kome je gotovo sve drugo stalo.

Zbog neoverenih zdravstvenih knjižica, radnici više ne znaju kome da se obrate. Među njima su i oni sa zakazanom operacijom na srcu, ili vaskularnim problemom koji ih je vezao za postelju.

U grupi 29 preduzeća u restrukturiranju, i sa državom kao većinskim vlasnikom, FAP, sa oko 1.500 zaposlenih, do avgusta je dobijao subvencije od 20 miliona dinara mesečno.

Od tog novca uglavnom su deljene plate i kada je novac prestao da stiže, nastao je problem. Predsednik opštine Priboj Lazar Rvović kaže da je država davala pare, ali nije kontrolisala kako se one troše.

Od privrednog subjekta pravila je socijalnu ustanovu. Radnicima FAP i nama Pribojcima koji smo to gledali nije bilo važno to što nema posla nego nam je bilo bitno da primamo platu, kaže Rvović.

Posrnuli gigant imao je tri neuspela tendera, ali još čeka strateškog partnera koji bi prepoznao svoj poslovni interes, tamo gde ga je naša država izgubila.

Sindikati kažu da bi FAP mogao da proizvodi kamione i autobuse za gradove, vojsku i vatrogasce.

Samo na tih par mesta FAP bi dobio posao, a država izdvaja sredstva iz budžeta za te kamione i autobuse, objašnjava predsednik Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata FAP Predrag Simić.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE