Najbolji srednjoškolski projekat – vitaminski napitak po brazilskoj recepturi
Ideja o proizvodnji i prodaji vitaminskog napitka po brazilskoj recepturi i prilagođenog srpskom tržištu osvojila je prvo mesto na Nacionalnom finalu takmičenja srednjoškolaca u preduzetničkim veštinama “Poslovni izazov”.
Članovi pobedničkog tima su učenici Umetničke škole u Nišu, Srednje škole u Novom Bečeju, Ekonomske škole “Nada Dimić” u Zemunu i Poljoprivredne škole u Požegi, koji su se takmičili zajedno sa 60 vršnjaka iz 43 srednje škole iz cele Srbije.
U sredu je učenicima dat “izazov” da kreiraju biznis plan za proizvod ili uslugu koji bi bili plasirani za vreme Olimpijskih igara 2016 u Rio de Žaneiru i tako iskoriste povoljan poslovan trenutak za sticanje profita. U četvrtak su svoje biznis planove i prezentacije predstavili stručnom žiriju koji je izabrao najbolje.
“Hteli smo da osmislimo nešto što je izvodljivo i za šta nije potrebno mnogo ulaganja. Takođe, svesni smo da većina građana naše zemlje ne može da priušti odlazak u Rio pa smo hteli da im priuštimo ukus Brazila u Srbiji. Nismo se nadali ali sada smo oduševljeni pobedom!“, izjavila je Sandra Milenković, članica pobedničkog tima.
“Osnovni cilj Poslovnog izazova je da motiviše učenike da upotrebe svoje veštine na inovativan način i pokažu svoj preduzetnički duh kako bi bili spremni za suočavanje sa realnim poslovnim situacijama”, rekao je Darko Radičanin, izvršni direktor Dostignuća mladih u Srbiji.
Organizacija Dostignuća mladih u Srbiji već pet godina realizuje takmičenja “Polsovni izazov” u gradovima širom Srbije. Ove godine, članovi tri prvoplasirana tima sa regionalnih takmičenja održanih u Leskovcu, Čačku, Novom Sadu i Beogradu učestvovali su u nacionalnom finalu.
“USAID je posvećen radu sa mladim ljudima u Srbiji i podršci omladinskom preduzetništvu”, izjavila je Suzan Kutor, šefica Kancelarije za ekonomski razvoj USAID-a. “Svi učenici koji su se takmičili danas su učinili mnogo za svoju budućnost, budućnost svoje zemlje i njen privredni napredak.”
Takmičenje Poslovni izazov finansirali su Američka agencija za međunarodni razvoj, Ministarstvo omladine i sporta i Ministarstvo privrede, i deo je Evropske nedelje malih i srednjih preduzeća kojom koordiniše Evropska komisija.