Svest o električnim automobilima
U svetu, izgleda, još uvek nema dovoljno svesti o direktnim ličnim koristima električnih automobila i u takvom "ambijentu" kupci ih smatraju preskupim, pokazala je anketa sprovedena u Sjedinjenim Američkim Državama, Rusiji, Kini, Japanu, Francuskoj i Španiji.
Za električne automobile najzainteresovaniji su Rusi i Japanci, pokazala je anketa koju je kompanija za istraživanje tržišta GFK, sprovela u pomenutih šest zemalja.
U Rusiji i Japanu više od 75 odsto ispitanika ima pozitivno mišljenje o elektro-automobilu, među Špancima se pozitivno izrazilo dve trećine anketiranih, a Francuska je na četvrtom mestu.
Sjedinjene Države, sa 36 odsto pozitivnih odgovora su na petoj poziciji, dok se u Kini električni automobil pozitivno dojmio samo svakog šestog ispitanika.
Glavna prepreka razvoju tržišta električnih automobila je mišljenje da je preskup i ima visoke troškove održavanja.
Kupci u SAD nisu spremni da plate veću cenu za vozila sa elektro motorima u odnosu na auta sa konvencionalnim motorima, i hteli bi mogućnost većeg izbora.
U Japanu, gde je svest potrošača o električnim automobilima najrazvijenija, investiranje u njih kupci povezuju sa direktnom ličnom koristi kao što je "jednostavan za rukovanje", "pouzdan".
Međutim, u SAD, Kini, Rusiji, Francuskoj i, u manjoj meri, Španiji, većina ispitanika povezuje električna vozila sa indirektnom koristi, "manje emisije štetnih gasova" i imaju veoma malu predstavu o direktnoj ličnoj koristi.
Ako se proizvođači električnih automobila u ovim zemljama fokusiraju na promovisanje direktne lične koristi za kupce, tada će se na tržištima stvoriti značajne mogućnosti, dodaje se u komentaru GFK.