Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Domaći putari ne mogu da preuzmu poslove Alpine

    Domaći putari zainteresovani su da nastave gradnju deonica na Koridoru 10, na kojima je radila Alpina dok nije bankrotirala, ali sudeći po preporukama međunarodnih kreditora, to im neće biti omogućeno. Traži se novi tender, što prolongira gradnju, kažu putari.

    Međunarodni kreditori ne dozvoljavaju da se tender završi direktnom pogodbom. To bi bilo moguće samo u slučaju da Vlada Srbije preuzme finansiranje, izjavio je za Politiku direktor Koridora Srbije Dmitar Đurović.

    Našim neimarima u ovom slučaju ne može da pomogne ni svetska praksa po kojoj se, u slučaju sprečenosti prvorangiranog izvođača, bez novog nadmetanja posao daje sledećem takmacu.

    Stav finansijera, Svetske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, i preporuka u ovoj situaciji jeste da se raspiše novi tender, a Koridori Srbije, kao investitor, prihvatili su takav stav.

    Pozivanje drugoplasiranog, odnosno trećeplasiranog izvođača prema mišljenju Đurovića nije moguće, jer je od raspisivanja tendera prošlo dosta vremena. Osim toga istekao je i ugovor za taj posao, jer je izvođač bio obavezan da u martu prošle godine završi radove.

    Direktor Planuma Ratomir Todorović podseća da je svuda u svetu praksa da se prvi sledeći sa liste pozove da preuzme posao ako se desi ovo što se desilo sa Alpinom.

    Kada je nedavno otišao u stečaj slovenački SCT , koji je dobio posao izgradnje pristupnih saobraćajnica kod mosta na Adi, posao je ustupljen drugoplasiranom Poru. Slično je bilo i oko koncesije Horgoš Požega, kaže Todorović.

    Raspisivanje novog tendera prema njegovim rečima znači da će gradilišta biti otvorena tek od druge polovine sledeće godine. Do tada je ceo posao mogao da bude završen. No, bez obzira na to, oni će konkurisati na tenderu, koji bi trebalo da bude raspisan za oko mesec dana.

    I  Putevi Užice, će to isto učiniti, a od uslova tendera zavisi da li će konkurisati samostalno ili opet u konzorcijumu.

    Goran Rodić, građevinski stručnjak, smatra da je najbolje napraviti presek stanja, uraditi premer, predračun i raspisati novi tender, a uveren je da će domaće firme pobediti.

    Uslovi treba da budu takvi da pobedi onaj ko da najbolju garanciju, reference i najbolji nadzor. Autoputevi treba da prestanu da budu poligon za političku promociju. Toliko para smo potrošili da smo celu Srbiju do sada mogli da „opašemo” autoputevima, kaže Rodić.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE