Za keš i do 30 odsto manje

Potrošačima koji robu plaćaju gotovinom, platiće račun manji i do 30 odsto. Zbog problema nelikvidnosti, domaće firme očajnički ne biraju način da dođu do obrtnih sredstava. Ipak, većina ljudi kupuje na odloženo, što prodavcima neodgovara.

Keš je danas najtraženija roba, jer pojedini trgovci nude popust i do 30 odsto ukoliko se roba plati gotovinom, a ukoliko je plaćanje odloženo, na rate, pupust je tri puta manji. Razlog je što visoku nelikvidnost domaće privrede deli i trgovina, a, obaveze prema dobavljačima i kreditorima iz dana u dan rastu.

Predsednik Asocijacije malih i srednjih preduzeća Milan Knežević kaže da zakonom nisu dozvoljene dvojne cene, s obzirom na način plaćanja, ističući da je plaćanje kešom je potpuno ravnopravno, kao i plaćanje karticom ili čekom.

Knežević napominje da je veliki deo domaćih firmi, od 60 do 70 odsto, u problemu kada su u pitanju obrtna sredstva. Ide im jesenja sezona, koja je relativno skuplja za poslovanje zbog grejanja, ali i početka nove. Uz to, prispeva i veliki broj dugova, veliki broj kredita.

Mala je kupovna moć, pali su plasmani i mnogi sada očajnički ne biraju način da dođu do obrtnih sredstava, nudeći robu čak 30 odsto niže, dajući je po proizvođačkim ili nabavnim cenama kako bi samo ušli u novi poslovni ciklus, tvrdi Knežević.

Oglasna poruka, kojom se reklamira različit procenat sniženja na istu robu u zavisnosti od načina plaćanja, zakonom nije dozvoljena, kaže za Novosti načelnik Odeljenje za opšti nadzor Sektora tržišne inspekcije Goran Macura.

Problem je u tome što roba koja se stavlja u promet mora da bude prethodno evidentirana, odnosno nivelisana i kalkulisana po novoj sniženoj ceni pre puštanja u prodaju, kaže Macura. Ona mora biti i obeležena na etiketi sa starom, većom cenom koja je precrtana i novom nižom cenom.

Zbog toga trgovac ne može u momentu prodaje da određuje novu, nižu cenu na kasi u zavisnosti od načina plaćanja, jer je ta cena, ako je sve po propisu, već proknjižena.

Sektor tržišne inspekcije Ministarstva trgovine redovno kontroliše rasprodaje, odnosno oglašavanje prodaje robe sa sniženom cenom.

U potrošačkim organizacijama kažu da trgovac može nuditi robu i usluge sa naročitim prodajnim podsticajima, akcija, popust, rasprodaja, promocija. 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE