Srpski prodavac upućen, ali ne baš vaspitan

Prodavci u Srbiji dobro poznaju proizvod koji prodaju, ali im nedostaju osnove lepog vaspitanja. Srbija treća po kvalitetu usluga, od zemalja bivše Jugoslavije, iza Slovenije i Hrvatske, prema izveštaju Agencije za istraživanje tržišta MASMI.

Istraživanje je sprovedeno metodom tajne kupovine, a tajni kupci su posetili 800 različitih objekata u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji.

Prema ocenama "kupaca-špijuna", najbolju uslugu u regionu pružaju zaposleni u Sloveniji sa 77% od maksimuma, zatim u Hrvatskoj (76%) i Srbiji (72%).

Nešto lošiji rezultat ostvaruju zaposleni u Makedoniji (71%), dok su najlošije ocenjeni zaposleni u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, obe sa 66 procenata.

Dobijeni podaci pokazuju da bi se prodavci u Srbiji, njih 94 %, mogli pohvaliti dobrim poznavanjem proizvoda, dok 76 posto srpskih prodavaca trudi se da utvrdi potrebe i želje kupaca, u čemu prednjače u regionu.

Međutim, tek nešto manje od 40% prodavaca se trudi da ponudi nešto pored proizvoda po koji je kupac došao.

Začuđujuće ili, možda i ne, pokazalo se da prodavcima u Srbiji često još uvek nedostaju osnove lepog vaspitanja, pošto skoro polovina zaposlenih se ne zahvali na poseti ili kupovini, a oko 20 odsto njih ne pozdravlja kupca po ulasku u prodajni objekat.

Ipak, ohrabrujući podatak je da zaposleni u Srbiji iz godine u godinu dobijaju sve bolje ocene kvaliteta usluga, posebno za utvrđivanje potreba i želja kupaca.

Kvalitet usluge u pojedinačnim delatnostima u Srbiji ocenjen je gotovo isto kao i u regionu. Najviši nivo kvaliteta usluge pokazuju zaposleni u auto salonima, turizmu i ugostiteljstvu i uslužnim delatnostima, dok je najlošija usluga u supermarketima i prodajnim objektima telekomunikacionih kompanija.

U Srbiji, kao i ostalim zemljama, postoji prostor za poboljšanje u svakom aspektu prodaje i pružanja usluge, pokazuje istraživanje agencije MASMI koja je, u saradnji sa partnerskim agencijama, sprovela već tradicionalno godišnje istraživanje nivoa kvaliteta usluge u Srbiji i zemljama regiona. 

MASMI Beograd je istraživačka agencija, specijalizovana za istraživanja tržišta i istraživanja javnog mnjenja u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Makedoniji, a u saradnji sa MASMI Adriatica iz Zagreba pokriva teritorije Albanije, Kosova i Hrvatske. 

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE