(FOTO) Apple i Google više nisu omiljeni američki brendovi
Apple i Google nisu među top deset omiljenih brendova u prvoj polovini 2013. godine, prema istraživanjima YouGov BrandIndexa.
Promenom mesta na listi i padom mnogi su iznenađeni, s obzirom na dominaciju Applea kada je u pitanju zadovoljstvo potrošača, ali i udela Googlea na tržištu Androida. U drugoj polovini 2012, Apple je više nije bio među top deset, dok se Google zadržao na desetom mestu. Impresivno, Amazon se na listi pojavljuje dva puta: kao preduzeće u celini, i posebno se izdvaja Kindle brend e-čitača i tableta.
Radi se o brendovima, kod kojih potrošač ima kontrolu. Međutim, zanimljivo je da na listi nema Googlea, Applea, pa čak ni Facebooka, iako su to najpopularniji brendovi kod kojih potrošači učestvuju. Ipak, prema istraživanjima treba biti skeptičan, jer se ljudi uglavnom izjašnjavaju drugačije od onoga što misle, kako bi njihovo mišljenje bilo prihvaćenije u društvu.
YouGov BrandIndex meri percepciju potrošača na dnevnom nivou. Svakog radnog dana, firma intervjuiše 5000 ljudi po američkom reprezentativnom uzorku, što rezultira sa preko milion ispitivača godišnje. Ispitanici su pitani da li su čuli nešto pozitivni ili negativno o određenom brendu tokom poslednje dve sedmice istraživanja, i na taj način se na kraju formirala lista o top deset brendova u Americi.
Pa, koje to kompanije su sada najomiljeniji američki brendovi?
10. Cheerios
9. Kindle
8. YouTube
7. Walgreen’ s
6. V8
5. Lowe’s
4. History Channel
3. Subway
2. Amazon.com
1. Ford