Umesto brzih vozova, plaćali penale
Od 375 miliona evra kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke, u proteklih nekoliko godina utrošeno svega oko 66 miliona evra, a da su se „Železnice Srbije” domaćinski ponašale i trošile uzete zajmove sada bi Srbija imali stotinak kilometara remontovanih pruga i bar desetak novih vozova na njima.
Umesto toga, zbog nepovlačenja kredita samo ove godine platile su penale bankama u iznosu od 850.000 evra.
Poražavajuće je da je u Srbiji, koja vapi za bržim, modernijim prugama i savremenijim vozovima, od 375 miliona evra kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke, u proteklih nekoliko godina utrošeno svega oko 66 miliona evra.
Od Milovana Markovića, bivšeg direktora „Železnica Srbije”, odgovor zbog čega pare nisu iskorišćene, a projekti realizovani, nije bio mogu'.
Sadašnji direktor Dragoljub Simonović kaže da je novo poslovodstvo u proteklih šest meseci, koliko rukovodi firmom, pokrenulo sve projekte, koji su stajali i po dve do tri godine.
"Modernizaciju infrastrukture i vozova, koje finansiramo iz međunarodnih kredita započećemo u najkraćem mogućem roku, ubrzati procedure, angažovati kreditna sredstva i maksimalno brzo realizovati projekte", obećava Simonović.