Zašto Ikea i Lidl i dalje ne dolaze u Srbiju?

Vodeći svetski prodajni lanci i brendovi i dalje zaobilaze srpsko tržište uprkos dugogodišnjim najavama o brzom dolasku, pišu Novosti.

Ni posle nekoliko godina od prvih najava da nam stiže švedska Ikea i nemački Lidl, a i na H&M se dugo čekalo, nema preciznijih najava kada će ti lanci zaista u Srbiji otvoriti svoja vrata za potrošače. Jer, poznati svetski prodajni lanci – zaobilaze nas u širokom luku, zbog kako kažu, „komplikovane i nejasne procedure“.

Zamršena pravna i administrativna procedura koči brži dolazak stranih trgovinskih kuća, nezvanično ukazuju predstavnici stranih kompanija:

"U Srbiji je tržište nekretnina nesređeno, puno neregulisanih imovinsko-pravnih pitanja, a veliki problem je i nerazvijena infrastruktura, tako da sve traje malo duže“.

"Još uvek smo u fazi završavanja administrativnih procedura, tako da proces kupovine zemljišta nije završen" – kažu u predstavništvu Ikea-e.  " Kada to privedemo kraju, bićemo u situaciji da o svemu detaljno obavestimo javnost."

Ikea opsežno analizira tržište i dolazi samo kada se srede sve obaveze prema propisima zemlje, i to je princip u svim zemljama gde posluju.

"U stalnom smo kontaktu sa predstavnicima Ikea-e, razgovarali smo i prošlog meseca i rečeno nam je da su kupili treću parcelu i da je u toku proces dobijanja dozvola za gradnju "- kaže za Novosti Rasim Ljajić, ministar spoljne i unutrašnje trgovine Srbije.  " Ponudili smo im pomoć, a oni su istakli da se to odvija svojim tokom. Inače, u planu je da „Ikea“ u Beogradu bude regionalni centar za tržišta Slovenije, Hrvatske, Srbije i Rumunije."

Ministar Ljajić napominje da nijednu dozvolu više ne izdaje ministarstvo i da je sada „lopta“ u rukama nadležnog Sekretarijata za izdavanje građevinskih dozvola Beograda. On dodaje i da se vode pregovori sa trgovinskim lancima iz Francuske, Nemačke i Austrije, koji bi došli na srpsko tržište, ali da još nema konkretnih dogovora.

Nemački diskontni lanac Lidl bira lokacije u nekoliko gradova Srbije gde bi trebalo da otvori supermarkete. Za sada su, prema rečima Dragana Čigoje, direktora razvoja Lidl-a, u Srbiji odredili lokacije u Valjevu, Novom Sadu, Subotici, Zrenjaninu, Beogradu, Smederevu i Nišu.

"Poslovna politika kuće predviđa da se prvo kupe i opreme lokacije, a potom da se gotovo u isto vreme otvori više objekata" – kaže Čigoja, ali ne precizira kada bi do toga moglo da dođe.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE