U Srbiji moguće stvaranje duopola

Spajanje Agrokora i Mercatora u Srbiji bi stvorilo duopol koji bi imao ogroman uticaj na domaćem tržištu. Ekonomisti smatraju da o tome treba da se izjasni i Komisija za zaštitu konkurencije.

Sve izvesnije spajanje hrvatskog Agrokora i slovenačkog Mercatora imaće velike posledice po tržište celog regiona, a najviše po Srbiju.

Ukoliko trgovinski lanac Ivice Todorića, najbogatijeg Hrvata, zaista i kupi slovenački lanac, to znači da će u Srbiji Idea i Mercator postati jedna firma, a na drugom polu će biti jedino Delhaize.

Delhaize (Maxi i Tempo) u Srbiji posluje kroz 365 prodajnih objekata, Idea trenutno ima 170 prodavnica, a Mercator S, zajedno sa Rodom nešto manje od 130.

Da je Todorić sve bliži ostvarenju svog sna o dominaciji na tržištu regiona, pišu i hrvatski i slovenački mediji.

Dilema koja se javlja je šta bi sve izvesniji duopol doneo srpskom tržištu, odnosno ovdašnjim potrošačima, dobavljačima, ali i drugim trgovcima.

Na svim tržištima na svetu primećuje se rast organizovane maloprodaje i u Srbiji postoji prostor za još igrača, navode u Delhaizeu.

Pošto bi preuzimanje Mercatora od strane Agrokora u Srbiji značilo spajanje Idee i Mercatora, o tome bi trebalo da se izjasni Komisija za zaštitu konkurencije, smatra ekonomista Miroslav Prokopijević.

U potrošačkim organizacijama, međutim, strahuju od stvaranja duopola koji bi imao ogroman uticaj na našem tržištu. Očekujem da nadležni vode računa o tome da neko ne zloupotrebi dominantan položaj i još više pogorša položaj potrošača, kaže predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE