Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Rečni transport sumpora najjeftiniji – Strane kompanije zaiteresovane za kupovinu materijala iz kostolačke termoelektrane

    Izgradnja industrijskog pristaništa za potrebe TE-KO 'Kostolac'  na dunavu, trebalo bi da počne krajem godine a do kraja 2014. pristanište bi imalo osposobljen bar jedan kej i opremu za pretovar. Firma "Ehting", uz učešće Saobraćajnog instituta CIP, sprema potrebnu tehničku dokumentaciju kako bi se sa realizacijom projekta počelo čim se završi sa administradivnim procedurama. 

    Naime, u TE "Kostolac B" predviđena je izgradnja objekta za odsumporavanje, odnosno eliminaciju sumpora iz gasova koje ispušta termoelektrana, za šta se koristi krečnjak.

    – Do sada je sumpor odlazio u atmosferu, što je bila pretnja za životnu sredinu, a izgradnjom tog objekta, TE "Kolstolac B" planira da jedan deo gipsa koji se dobija u procesu odsumporavanja, plasira na tržištu. Iako je to u Evropi uobičajen proces, do sada ni jedna termoelektrana u Srbiji nije primenila taj postupak – naglašava  Dragomir Jevtić, odgovorni projektant iz firme "Ehting".

    Na plasman gipsa, koji je kao proizvod jeftin, utiču visoki drumski ili železnički transportni troškovi, dok bi rečni transport plovilima koja mogu da prime preko hiljadu tona, bio mnogo povoljniji, posebno do udaljenih kupaca. – Među stranim kompanijama vlada interesovanje za kupovinu gipsa iz procesa odsumporavanja u TE "Kostolac B". Jedna od njih je i "Knauf" koja je zainteresovana za isporuku od čak 100.000 tona godišnje – ističe Jevtić.

    Drugi "proizvod" je suvi pepeo koji se izdvaja na filterima termoelektrana. Ovakav pepeo ima primenu u industriji cementa i drugih građevinskih materijala, pa se pretpostavlja da bi se "Lafarge" cementara u Beočinu snabdevala suvim pepelom iz TE "Kostolac". – Cementara sada uzima pepeo iz termoelektrane u Obrenovcu, ali kamion-cisternama što je nedovoljno za ozbiljnu industrijsku proizvodnju. "Lafarge" već ima industrijsko pristanište u Beočinu, dakle postoje uslovi da se pepeo doprema rečnim putem. Sa druge strane izgradnjom kapaciteta za pretovar pepela u plovila na keju u pristaništu "Kostolac", omogućio bi se jeftin i efikasan transport pepela do kupaca – kaže Jevtić.

    Izgradnjom keja i montažom odgovarajuće pretovarne opreme i uređaja za pretovar gipsa i pepela, pristanište "Kostolac" bi postalo prvo pristanište u Srbiji sa kojeg bi se ovi materijali odvozili rečnim putem, a TE-KO "Kostolac" prvi koji bi komercijalno plasirao ovaj "otpad" iz tehnološkog procesa termoelektrana.

    Prema Genaralnom projektu predviđena ulaganja u pristanište su oko 13 mil EUR, a u Prethodnoj studiji opravdanosti je procenjeno da će pristanište biti rentabilno po stopi rentabilnost od 6 do 7%. To je, kako ističu u "Ehtingu", visok procenat za takve infrastrukturne projekte.

     

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE