Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Multimedijalni turizam – ceo svet je e-book

    Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System

    Praznici nam stižu. Ne oni zimski, već prolećni, prvomajski i uskršnji, a kako vreme brže prolazi uz sunce i svakodnevne obaveze, dok se odmorimo od ovog odmora, doći će na red i letnji. Ma kakvo mišljenje imali o našoj politici "spajanja" neradnih dana, mora se priznati da ima istine i u izreci da svaki čovek, ukoliko je u mogućnosti, treba sebe da prisili na odmor u toku godine, pa makar mislio da mu to nije potrebno. A svakako najpametniji način da iskoristmo odmor jeste putovanje. Kaže se da ako je svet knjiga, onaj ko ne putuje, ceo život čita samo jednu stranu te knjige. Na sreću, u jeku digitalne revolucije koja menja sve pred sobom, pa i način na koji planiramo odmaranje i putovanje, listanje te obimne knjige postaje sve manji luksuz.

    Budućnost turističkih organizacija i biznisa sve direktnije zavisi od Interneta i novih komunikacija. Implementacija multimedijalnih platformi ne ograničava se samo na turistički marketing, već uveliko uključuje i edukaciju o novim destinacijama, vodiče i mape u formi mobilnih aplikacija, multimedijalne info pultove, virtuelne ture po muzejima i najatraktivnijim lokacijama. Svako putovanje počinje mnogo pre samog polaska, obično u udobnosti kućne fotelje i za kompjuterom, i toga su svi delovi glomazne turističke industrije svesni.

    Istraživanja kažu da skoro svi najpoznatji svetski hoteli imaju svoj profil na društvenim mrežama. U poređenju sa 2011. godinom, prošle godine je zabeležen skok od skoro 20% među najpoznatjim svetskim hotelima koji imaju profil na Facebook-u, i taj podatak sada iznosi 95%. Uporedo raste i prisustvo na Twitter-u (70%), a naročiti naglasak je stavljen na interakciju sa potencijalnim posetiocima. U tom stilu je i luksizni Ritz-Carlton organizovao i svoju zvaničnu Foursquare stanicu gde se redovno postuju saveti o zanimljivim aktivnostima koje su dostupne posetiocima ovih hotela na preko 75 različitih svetskih destinacija.

    Digitalna umreženost u kojoj živimo upravo u kontekstu turističke komunikacije dolazi do najvećeg izražaja. Čak 84% ljudi čita i veruje online komentarima drugih posetilaca pre nego što se odluči za rezervaciju u hotelu ili turističkoj ageneciji. Više nego u bilo kojoj delatnosti, jasno je da cela turistička industrija funkcioniše na novim principima takozvane ekonomije iskustva. U takvim okolnostima, korišćenje novih medija i komunikacionih tehnologija mogu biti odlučujući faktor u preživlajavanju na surovom tržištu. Međutim, više nije reč samo o aspektu oglašavanja, privlačenja posetilaca i borbi za dobre online kritike. Samo iskustvo gostiju u hotelu, restoranu, muzeju, na mestima istorijskih znamenitosti, može da dobije novu vrednost uz malo mašte i mogućnosti za korišćenje novih multimedijalnih platformi.

    Tako je jedan od najpoznatijih restorana u Londonu, Inamo, ušao u društvno najpopularnijih evropskih "foodie" atrakcija. Bez kvalitetne ponude i usluge to sigurno ne bi bilo ostvarivo, ali ono što je zaista izdvojilo ovo posebno mesto iz mora londonskog turističkog obilja jeste činjenica da je to jedan od prvih interaktivnih restorana na svetu:

    Isti princip interakcije, mogućnosti novih medija i Interneta ubrzano se proširuje na celokupno turističko iskustvo, pa tako ceo svet postaje digitalni meni sa kome su specijaliteti izdvojeni i na dohvat samo jednog klika:

    Mogućnosti su, dakle, neograničene, kako za nas kao korisnika turističkih usluga, tako i igrače u toj specifičnoj tržišnoj utakmici. Svet je sada digitalna knjiga, a Internet nam otvara mnogo novih stranica koje mi kao korisnici ispisujemo. I na taj način se vrlo brzo izdvaja pitanje za zvanične turističke organizacije, pa i našu – ko piše digitalnim mastilom po tim stranicama u vaše ime?

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE