Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kupovna moć u Srbiji porasla

    Kupovna moć, merena odnosom prosečne neto zarade i prosečne minimalne "potrošačke korpe", u februaru je bila veća, nego u januaru.

    To se desilo zahvaljujući, pre svega, povećanju prosečne neto zarade, pokazuje analiza Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine.

    Za pokriće prosečne "potrošačke korpe" u februaru je bilo potrebno 1,49 prosečnih zarada od 43.371 dinara, a za pokriće minimalne 0,79 prosečne zarade.

    Prosečna "potrošačka korpa" u februaru je iznosila 64.742 dinara i veća je za 0,45 odsto ili 293 dinara, nego u januaru, a u odnosu na prošlogodišnji februar skuplja je za 13,68 odsto.

    Minimalna korpa je iznosila 34.241 dinar i veća je za 1,05 odsto ili 356,7 dinara, nego u januaru, a u odnosu februar prošle godine, veća je za 15,17odsto.

    Prosečna zarada je nominalno bila veća za 10,6 odsto, a realno za 10 odsto nego u januaru. U odnosu na februar prošle godine, nominalno je veća za 8,4odsto i realno manja za 3,6 odsto.

    Potrošačke cene u februaru su u proseku povećane za 0,5 odsto u odnosu na januar i za 12,4 odsto u odnosu na isti mesec lane.

    Najveći rast cena imali su alkoholna pića i duvan 3,8 odsto, komunikacije jedan, stan, voda, električna energija, gas i druga goriva 0,8, rekreacija i kultura 0,6, restorani i hoteli 0,3 i hrana i bezalkoholna pića 0,2 odsto.

    Pad cena zabeležen je kod odeće i obuće za 0,5 odsto, transporta 0,2 i nameštaja, pokućstva i tekućeg održavanja stana za 0,1odsto.

    Natprosečnu neto zaradu u februaru statistika je registrovala u Beogradu, Pančevu, Novom Sadu, Kragujevcu i Zrenjaninu, a ispod proseka zarade su bile u Smederevu, Užicu, Zaječaru, Sremskoj Mitrovici, Subotici, Valjevu, Šapcu, Nišu, Kraljevu i Leskovcu.

    Kupovnu moć iznad proseka Republike imali su Beograd, Pančevo, Novi Sad, Kragujevac i Smederevo. U svim gradovima, koji se statistički prate, prosečna mesečna neto zarada je pokrila minimalnu potrošačku korpu, a nije bila dovoljna za pokriće prosečne "potrošačke korpe".

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE