Temelj poslovanja su ljudi, a ne cifre

Poslovni svet često se doživljava ubrzanim, proračunatim i nezainteresovanim za bilo što osim rezultata koji želi postići. Ali, pravi ljudi koji upravljaju kompanijama, preduzećima ili korporacijama znaju da su temelj svakog poslovnog pothvata ljudi, a ne brojke ili računice, piše Business.hr. 

Ljudi su taj presudan faktor, jer na kraju, oni su ti koji stvaraju proizvod, obogaćuju uslugu, komuniciraju s potrošačima i omogućavaju egzistenciju kompanije. Za poslovnu populaciju to znači da pri svojem upravljanju firmama, projektima i prodajom te pri donošenju odluka nikako ne smeju zaobići i određene emocije, i to one s kojima se ljudi, zaposleni i poslodavci, svakodnevno suočavaju.

Ukoliko kao poslodavac želite biti posebni u odnosu na konkurenciju te u očima svojih zaposlenih i potrošača biti posebni, morate raditi nešto što će vas izdvojiti iz brojne mase. Saveti u nastavku mogu poslužiti kao početne smernice da doživite ljude s kojima radite i poslovnu atmosferu koje ste deo svakim danom.

Budite brzi

Danas je sporost i neefikasnost jedna od najnepoželjnijih osobina u poslu jer osim što usporava rast i razvoj stvara negativnu percepciju o preduzeću. Kada se javi ideja krenite u realizaciju bez čekanja, takođe ako vam se neko javi s problemom, odmah prionite na njegovo rešavanje.

Otkrijte koje informacije zanimaju vaše sagovornike

Iako se čini da je komunikacija u kancelariji dobra i da svi komunikacijski kanali dobro funkcionišu, uzmite u obzir mogućnost da ljudi ponekad ne dobiju sve informacije koje ih zanimaju, a nesigurni su ili previše sramežljivi da bi postavili pitanje. Pri razgovoru sa zaposlenima uvek detaljno objasnite što imate na umu i nagovestite im višak informacija, kao i one koje mislite da nije potrebno spominjati jer će možda baš one biti zaslužne za ukupno shvaćanje onoga što želite preneti. Takođe, pitajte svoje zaposlene za mišljenje, predloge ili želje te ih pažljivo saslušajte, a one koje vam se učine vrednima, uvažite. Svaki dan obratite pažnju što od informacija treba ljudima koji vas okružuju.

Primetite sitnice

U svaki posao, svakog dana ulaže se puno truda i energije. Pohvalite svoje zaposlene i zahvalite im za uloženi trud češće nego što to činite u ovom trenutku. Time ćete im poslati poruku da su oni dragocen i vredan dio vašeg tima, a oni će biti zadovoljniji i neće im biti teško ulagati trud iz vrlo jednostavnog razloga-jer on neće ostati neprimećen.

Dajte priliku za slobodno delovanje

Ljudi koji su na čelu tima i donose odluke ponekad zanemare velik potencijal i kreativnost koju poseduju članovi tima. Kako biste izbjegli taj scenario oslobodite članove tima da samostalno traže rešenja. Upoznati ste s mogućnostima i sposobnostima koje ljudi s kojima radite poseduju. Prepuštanjem određenih odluka timu gradite poverenje, ali još važnije od toga, oslobađate neverovatan potencijal tima za koji verovatno niti ne znate da postoji.

Doživite svoju poslovnu okolinu

Cilj svakog poslovnog pothvata i kompanije je rast i napredak. Svakim uspehom ili neuspehom ponovo određujemo nove ciljeve koje u budućnosti želimo dostići i pritom često zaboravljamo obratiti pažnju na ono što imamo, kao i na ono što smo dosada postigli. Naravno da ne treba prestati ići napred, ali uzmite malo vremena da osvestite svoja dostignuća jer ona su ta koja vas definišu, ona su stvarna te su rezultat napornog rada i uloženog vremena stoga su zaslužila da primetite njihovu posebnost i da ih cenite.

Slušajte

Uprkos tome što vas možda razljute, naprave pogreške ili ne shvate, vaši zaposleni verovatno imaju objašnjenje za problem, ali možda imaju neke ozbiljnije razloge zbog kojih su grešili te biste vi na to trebali obratiti pažnju i pokušati doči do pravog razloga neobičnog ponašanja. Tako ćete brže doći do rešenja, a posao neće biti ugrožen.

Pokažite da volite to što radite

Ako ostali ljudi s kojima radite vide i osete vaš entuzijazam, vrlo je verovatno da će se motivisati da posao rade još bolje kako bi sami postali zadovoljniji. Unošenjem ljubavi u svakodnevne poslovne aktivnosti pokazaćete ostalima da to što radite ima veliku vrednost i da je u odnosu na ostale obaveze – posebno.

Budite svoji

Iako se najčešće vodite racionalnim računicama, pokušajte u posao uneti upravo samog sebe. Pritom zanemarite brigu o mišljenjima ostalih jer ako ćete pokušati zadovoljiti sve, na kraju nećete zadovoljiti nikoga. Prisvojite tu slobodu, oslobodite svoje ideje i napravite upravo ono za što mislite da će pomoći vama i vašem timu.

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE