Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako digitalna i društvena realnost ukidaju reality show

    Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System

    Pa zašto opet?! – to je, siguran sam, rečenica koju su mnogi izgovorili kada su počele najave za novu sezonu reality emisija na domaćim kanalima. Odobravali ih ili sa indignacijom komentarisali njihovo postojanje, morate priznati jednu upornu karakteristiku ovih emisija, a to je da uspevaju da se nametnu kao teme razgovora. Pri tome ne računam medije kojima praćenje ovakvih aktuelnosti spada u opis posla, već na sve nas koji svakodnevne vesti iz "života i kulture" pratimo i komentarišemo preko društvenih mreža.

    Dovoljno smo reality sezona videli do sada na različitim TV kanalima i sasvim nam je jasno da makar i svi komentari na ovu temu bili negativni, ovaj tip programa nekako uvek bude na dobitku. Čitav uspeh reality emisija od njhovog nastanka u svetu zavisi upravo od jedne stvari – bitno je da se priča, pa makar i sa gađenjem. Društvene mreže se u ovu priču, na prvi pogled, uklapaju vrlo prirodno. Često se osvrćem kombinaciju Twittera i TV programa i budućnost gledalačkog iskustva koje će biti pod sve većim uticajem društvenih mreža, odnosno razgovora o TV programu koji se na njima vodi. Televizijske stanice su uveliko svesne toga, pa se čak i reality produkcije u svetu prilagođavaju ovom trendu i nude gledaocima da se preko društvenih mreža aktivno uključe u režiranje emisija. To je, čini mi se, i poslednji trzaj ovog, po svoj prilici, prevaziđenog koncepta reality televizije koji mi ovih dana gledamo, a koji podrazumeva izolaciju, skrivene kamere i atmosferu psihološklog eksperimenta.

    Ne radi se o iznenadnoj osvešćenosti gledalačke publike, niti o prezasićenosti ovakvim sadržajima, već o prostoj činjenici da u vremenu društvenih mreža i digitalnih medija, ovakvi staromodni reality programi postaju suvišni. Svi elementi reality show-a su  na ovaj ili onaj način već dosupni na Interentu – na YouTube svako može da postane instant video zvezda, Twitter postaje izvor informacija i za tradicionalne medije, Facebook je maltene virutelna lična karta kojom predstavljamo svoj javni online profil, na Instagramu svi postajemo i umetnički fotografi i super modeli… Ko želi da izađe iz anonimnosti treba samo da ima kompjuter i Internet konekciju. Isto važi i za javne ličnosti željne dodatnog eksponiranja koji i čine potencijalne "VIP" učesnike ovih programa. Danas praktično svako može da dođe do svojih 15 minuta slave, i to sa većim stepenom kontrole nad svojim javnim nastupom i bez kamera u toaletu.

    I čemu onda relaity show? U našoj izvedbi odgovor je jasan, to je trenutno izvor prohoda da domaće celebrity i wannabe VIP ličnosti, kao i instrument upornog indukovanja nekakvog "šoka" u javnosti koji, po računici televizijske produkcije, proizvodi veću gledanost. Dugoročno, međutim, čitav koncept će morati da se menja, i to onako kako digitalni Veliki brat kaže, jer već sada je izvesno da će retko ko ostati van digitalne realnosti. Do tada, ostavimo na trenutak i TV i društvene mreže, i dajmo realnu podršku trenutno najsvrsishodnijoj upotrebi domaćeg reality programa:  

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE