Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Od Kopaonika do Opatije – bez prekida u komunikaciji

     

    Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System

    Reč 'business' bi kod nas mogla da se u bukvalnom smislu prevede i kao 'zauzetost', a ja sam se prošle nedelje baš potrudio da to i praktično pokažem. Imao sam i zadovoljstvo i obavezu da prisustvujem dvadesetom jubilarnom Biznis forumu na Kopaoniku, zajedno sa preko 500 najistaknutijih predstavnika domaće privrede koji su se upustili u konstruktivnu raspravu sa državnim zvaničnicima o modelu razvoja Srbije kroz reindustrializaciju, merama za povećanje konkurentnosti u granama sa najvećim izvoznim potencijalom, i uopšte o načinima za poboljašnje opšte klime poslovanja kod nas. Nakon toga, pravo sa Kopaonika sam se uputio u Opatiju, na Pro.PR – jednu od najvećih regionalnih komunikacijskih konferencija, gde sam imao izuzetnu čast da primim Pro.PR nagradu za doprinos razvoju struke odnosa sa javnošću.

    Na gala večeri u kristalnoj dvorani hotela "Kvarner", predsednik Organizacijskog odbora Pro.PR konferencije, Danijel Koletić, obrazložio je Pro.PR nagradu kao priznanje za kreativnost i inovativni pristup pojednicima koji se najčešće nalaze iza komunikacijskih projekata, brendova i kompanija, a koji svojim zalaganjem doprinose opštem razvoju naše komunikacijske struke. Predsednik Upravnog odbora MMS Communications, Miša Lukić, i ja kao CEO Represent System-a imali čast da budemo jedini dobitnici iz Srbije u vrlo pažljivo odabranom društvu još trinaest laureata, među kojima je i Alex Aiken, generalni direktor komunikacija Vlade Velike Britanije. Kao i uvek u takvim prilikama, osim na prijatno saznanje da je moj rad cenjen u struci, ne mogu da se ne osvrnem na specifičan položaj komunikacijske delatnosti u široj slici poslovanja i privrednog okruženja. I zato ću se još jednom vratiti na događaj kojem sam prisustvovao samo nekoliko sati pre Pro.PR nagrada, na Biznis forum na Kopaoniku, jer želim da pokažem kako ove ideje povezuju oba događaja.

    Naime, glavna tema i svrha okupljanja na Kopaoniku jeste učvršćivanje saradnje privatnog sektora sa državnim instistucijama kroz razgovor o izgradnji delotvornog pravnog okvira za poslovanje. I ovog puta Forum je obilovao interesantim temama i relevantnim govornicima, i sa te strane stane bio verovatno jedan od najjačih Biznis foruma proteklih godina. Ono što je meni zapalo za "profesionalno oko" jeste jedan komunikacijski gaf – u diskusije se uključivalo pitanjima koja su se postavljala preko SMS poruka. Problem je, međutim, bio u tome što je prijem mobilnog signala u sali bio slab, kao i u činjenici da ovaj kanal komunikacije nema dovoljno potencijala da najadekvatnije odgovori potrebama ovako velikog skupa. Tweet Wall, koji ima taj potencijal i baš zato predstavlja nezaobilazni alat svih svetskih konferencija, ovog puta nije u potpunosti iskorišćen, pa se nadam da će sledeće godine biti u glavnoj sali i dobiti značajniju funkciju u radu Foruma. Jer skup koji ima za cilj da unapredi komunikaciju privatnog i javnog sektora na nivou države, mora najpre da omogući najbržu i najmoderniju komunikaciju za sve prisutne na licu mesta. U ovom malom propustu zapravo je sadržana važna poruka koja korespondira sa temom čitavog Foruma, a odnosi se na razvoj saradnje i zajedničkog delovanja svih činilaca domaće privrede. Ovako ozbiljno definisani ciljevi zahtevaju kontinuiran rad i posvećeno angažovanje svih zainteresovanih strana, a ne povremeno slanje (SMS) poruka, koje se ili teško probijaju do odredišta, ili nemaju kapacitet za razvijanje ozbiljne javne rasprave. Kvalitetna komunikacija je preduslov kvalitetnog rada, i to je razlog zbog kojeg ja komunikacijske aspekte uvek posmatram kao simptome stvarnog stanja u određenoj oblasti ili delatnosti.

    Englezi kažu "business as usual", kada hoće da opšu neko redovno stanje stvari, a redovno stanje u komunikacijskoj delatnosti je sremnost na promene. Od ovih promena posredno zavisi i pokretanje drugih procesa u biznisu, privredi i ekonomiji. I zato je uvek i svuda važno da ne bude prekida u komunikaciji. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE