Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Veliki Google nas posmatra – online reputacija ličnosti

    Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System

    Kaže se da naša reputacija ulazi u svaku prostoriju daleko pre nas samih. U doba digitalnih komunikacija može se reći da je to tačno i za prostorije u koje nikada i ne uđemo. Dovoljan je pristup Internetu i Google pa da vas neko upozna i pre nego što vas zaista sretne. Danas retko koji važan susret ili poslovni sastanak zapravo počinje fizičkim pozdravom, već mnogo pre toga – guglanjem, pretraživanjem Twitter-a, LinkedIn-a ili Facebook-a. I upravo od tog virtuelnog upoznavanja može zavisiti mnogo toga, jer to je prvi susret sa vašim ličnim brendom.

    Da, svi smo mi svoj sopstveni brend, svi jedni druge posmatramo kao takve, i svi možemo, hteli to ili ne, zbog toga biti prisutni na Internetu. Online era dodaje potpuno novu dimenziju vrednosti ličnog brendiranja i reputacije, a polako postaje uslov definisanja poslovnog uspeha. Stručnjaci u svojim oblastima moraju kao takvi biti prepoznati i na Internetu, ili ubrzo prosto više neće biti smatrani za stručnjake. Naporan rad i dostignuća se podrazumevaju, ali ono što se stvarno računa je ime i reputacija koju stvorite za sebe. Vaše ime je, pak, danas neodvojivo od vašeg online identiteta.

    Ove nedelje sam imao zadovoljstvo da na događaju Smart Breakfast koji organizuje AmCham Srbija, govorim o važnosti ličnog online brendiranja pred nekim od vodećih predstavnika domaće poslovne javnosti. U tome mi je, kao primer uspešnog angažovanja u ovoj oblasti, pomogao i direktor Beogradske filharmonije. Eto, dovoljno je da navedem samo ovu titulu, i svi već znaju o kome govorim. Ime Ivana Tasovca postalo je sinonim za Beogradsku filharmoniju, a to je upravo i osnovni cilj ličnog brendiranja – uspeh znači postati sinonim za svoju delatnost. Za više od 27 hiljada followera na Twitteru, Ivan Tasovac to sigurno jeste, pa čak i među novim klincima "Internet generacije" koji možda nikada nisu prisustvovali koncertu klasične muzike.
    Primetio sam da moji sagovornici na ovom susretu u Američkoj privrednoj komori imaju dobro izgrađenu svest o važnosti online reputacije. Prisustvo i prezentacija domaćih preduzeća i kompanija na društvenim mrežama i drugim kanalima online komunikacije postali su neizostavni komunikacijski element i u domaćem poslovanju. Isto, međutim, mora da važi i za ljude koji rade u tim kompanijama i najistaknutijim stručnjacima u različitim oblastima i delatnostima. 

    Tehnike online brendiranja kada je reč o ličnostima razlikuju se od pristupa koji važi za koroporativno komuniciranje, i svakako da zahtevaju dodatno znanje i posebnu strategiju. Za svaki brend, pa i za vaš lični, bitno je da imate precizno definisane ciljeve, upućenost u tehnike i načine komuniciranja, kao i jasnu viziju željenog imidža na osnovu kojeg ćete u online prostor plasirati nedvosmislene poruke. Uloženi rad će se višestruko isplatiti jer korist od dobro pozicioniranog ličnog brenda, imate i vi sami, ali i organizacije u kojima radite i koje u javnosti predstavljate. Ljudi više ne žele da komuniciraju sa apstraktnim brend imenima i kompanijama preko bezličnih saopštenja i uopštenih poruka. U vremenu društvenih mreža želimo da razgovaramo sa ličnostima, da upoznamo ljude iza zvaničnih titula i da njihove osobine povežemo sa slikom koju imamo o čitavoj organizaciji.

    Svidelo se to nama ili ne, činjenica je da svi danas u različitim situacijama trgujemo brendovima, bilo da kupujemo proizvod neke kompanije na osnovu preporuka drugih korisnika, ili biramo saradnike i poslovne partnere na osnovu njihove reputacije u struci. Svi zavisimo od toga kako nas drugi vide, a velika je verovatnoća da će nas drugi prvo ugledati na Interentu. Zato preuzmite inicijativu na vreme. Ako ne želite da otvorite svoj profil na Twitter-u ili Facebook-u, ne budite tako uvereni da neko drugi to neće učiniti umesto vas. Ignorisanje mogućnosti koje vam pruža digitalna komunikacija, za sada je luksuz, ali vrlo brzo može da postane i veliki rizik.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE