Moj komšija bez krova

Komšija – neko ko stanuje u vašoj zgradi, kraju… Izraz koji označava mnogo toga. Komšija postajete ulaskom u svaku malu radnju, iako u nju ulazite po prvi put. Svi smo mi komšije, pa tako ne treba zaboraviti ni one ljude koji nemaju stalnu adresu i krov nad glavom. A njima je najneophodnija pomoć prvog komšije.

’Moj komšija bez krova’ je inicijativa za pokretanje neformalne online zajednice koja će kroz razne akcije omogućiti direktnu pomoć našim sugrađanima bez krova nad glavom. Pojedinačnim i ličnim gestovima i razvojem međusobne komunikacije, svako od nas pozvan je da stekne novu dobru naviku. Sendvič viška, konzerva hrane koja već dugo stoji ili par toplih čarapa su male stvari koje retko primetimo kao „višak“ koji može imati novu namenu. Cilj inicijative jeste da sami otkrijemo šta je komšijama bez krova danas najpotrebnije i da im to omogućimo ili makar proširimo vest kako bi pomogao neko drugi.

’Incijalna ideja za akciju humanitarnog karaktera se rodila krajem prošle godine, u želji da iskoristimo naše znanje i potencijal modernih kanala komunikacije. Organizacija Liceulice se već bavila temom beskućništva, kao i volonteri Crvenog krsta Palilula, pa izbor partnera u pokretanju inicijative nije bio težak. Sa druge strane, agencija D-kit svoj doprinos daje kroz upravljanje prisustvom na društvenim medijima’, objašnjava Jovana Radisavljević iz D-kit agencije.

Osnovna ideja inicijative ’Moj komšija bez krova’ je pokretanje niza akcija pružanja direktne pomoći beskućnicima. Kako bi pokazali primer pozitivne prakse i da se ne bave samo idejama, organizatori inicijative do sada su sproveli nekoliko zajedničkih akcija koje su zabeležile dobar odziv.

’Do sada smo organizovali nekoliko akcija koje bi trebalo da budu primer onoga što svako od nas može i treba da radi u svom komšiluku. Mi nismo i ne želimo da budemo posrednik između građana i beskućnika, već želimo da stvorimo prostor za sve ljude dobre volje koji žele da se aktiviraju po pitanju ovog problema i sami pokrenu neku akciju sličnog tipa. Svakako ćemo nastaviti da iniciramo i sami nove akcije, ali i da učestvujemo u akcijama koje ostali pokreću, kojih će, nadamo se, biti što više u narednom periodu’, kaže Nikoleta Kosovac, ispred magazina ’Lice ulice’.

Inicijalna ideja je već zaživela – informacije se šire preko društvenih mreža. Svako ko ima informacije o tome da je nekome potrebna pomoć, može na Facebook stranici ili Twitter profilu da ostavi komentar sa sledećim detaljima:

grad_kraj_ulica/mesto _poruka (npr: Beograd_podzemni prolaz Terazije_starijem sugrađaninu hitno potrebno toplo ćebe)

’Društvene mreže nam daju mogućnost da povećamo vidljivost tih poruka sa ciljem da onaj ko je u mogućnosti reaguje i pomogne. Sve više ljudi nas pita na koji način mogu da pomognu i uključe se u akciju, javljaju se i iz inostranstva… I što je još bitnije – počinju i sami da iniciraju akcije,’ kaže Jovana Radisavljević.

Promena svesti građana je jako dugačak i naporan put, a kao veliki uspeh inicijative prema rečima Marka Tomaševića iz Crvenog krsta Palilula, smatraju angažovanje jednog broja građana koji po prvi put u svom životu preuzimaju inicijativu za rešavanje problema poput problema beskućništva.
 
I.M.

Foto: facebook/mojkomsijabezkrova

What's your reaction?

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE