
Koja industrija uživa najveće poverenje?
Najveće poverenje u svetu uživa tehnološka industrija drugu godinu za redom, ispred automobilske i industrije hrane i pića, prema rang listi kompanije Edelman Trust Barometar 2013.
Podaci Trust Barometra su rezultat istraživanja poverenja u lidere, institucije i industrije, koje je sprovedeno u 26 zemalja anketiranjem 31.000 ljudi, a objavljeni su na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu, prenosi portal Mashable.
Predstavnik Edelmana, Ben Bojd, kazao je da tehnološke kompanije predviđaju i rešavaju probleme korisnika, te da u današnjem svetu, gde tehnologije povezuju ljude, tim kompanijama zaista treba odati priznanje zbog toga.
„To, takođe stvara i pozitivan marketinški, takozvani ‘halo’ efekat za samu industiju“, dodao je Bojd.
Oko 77 odsto ispitanika je kazalo da veruje tehnološkim kompanijama, što je ipak dva odsto manje nego 2012. godine.
Najmanje poverenja ispitanici imaju u medije, banke i finansijske ustanove, koje su u poslednje vreme često bile akteri brojnih afera, dok je drugoplasirana automobilska industrija povratila poverenje nakon krize.
Iako se medijima daje više poverenja 2013. nego prošle godine, oni su još uvek rangirani ispod nevladinih organizacija i preduzeća.
Nešto više od polovine anketiranih, oko 57 odsto, poverenje je poklonilo medijima, što je iznad poverenja ukazanog vladinim institucijama (48 odsto), ali ispod NVO koje su dobile 63 odsto i preduzeća sa 58 odsto.
Primetan je značajan jaz između razvijenih i tržišta u razvoju kada je reč o poverenju u medijsku industriju.
Među ispitanicima u zemljama u razvoju, 71 odsto veruje u informacije koje nalazi na internetu, 65 odsto veruje tradicionalnim medijima, a 58 odsto veruje društvenim medijima.
S druge strane, 47 odsto ispitanika u razvijenim zemljama veruje podacima koje nalazi na internetu, a 26 odsto društvenim medijima.